ראובן עבד כסלקטור באחד המועדונים הנחשבים בעיר. בחור צעיר, כריזמטי, אחד כזה שאמרו עליו שיצליח בחיים. בגלל מעמדו במועדון, בכל ערב התחילו איתו המון בנות, כולן מקוות שיכניס אותן. יום אחד הוא הוזמן לחקירה במשטרה בעקבות תלונה על אונס.

 

כן, גם סיטואציות הכי רגילות בחיים שלנו, אצל האנשים שמעולם לא חשבו שימצאו עצמכם נחשדים בעבירה פלילית, יכולים להסתיים ברישום פלילי. אתה חי את חייך ופתאום מישהי מחליטה שעשית משהו שלא נראה לה, שהיא כועסת, ממורמרת ומה הפתרון- שימוש בנשק האולטימטיבי. תלונה שקרית בגין אונס או הטרדה מינית.

 

חשוב שתבין- כאשר מוגשת נגדך תלונה על עבירת מין או עבירת אלימות, בין אם מדובר בתלונה שקרית או בתלונה נכונה, חובת ההוכחה היא גם עלייך. המשטרה עושה את עבודתה ויוצאת מנקודת הנחה שהתלונה אותנטית, עכשיו לך תוכיח שאין לך אחות.

 

האם תלונה שקרית יכולה להיות תלונה על כל דבר ?


בהחלט כן. תלונה שקרית יכולה להיות על כל נושא ועניין. הנפוצות יותר הן תלונות בגין עבירות מין או עבירות אלימות, אך בהחלט ניתן לראות סיטואציות בהן מוגשות גם תלונות שקריות בנושאים כמו מרמה או הונאה

 

נלקחתי לחקירה במשטרה עקב תלונה שקרית על אלימות שהגישה נגדי מישהי שראיתי פעם אחת בחיים. האם יש כאן בסיס לתלונה ? אני בכלל לא מכיר אותה.


נתחיל מזה שלא צריך לקיים קשר ארוך בשביל לעבור עבירה פלילית. יחד עם זאת, אם התלונה אינה הגיונית בשל פרק הזמן הקצר שבו אתם מכירים, לעו"ד פלילי טוב, יהיה קל יותר להפריך אותה, באמצעות הבאת ראיות או חקירה נגדית. אם הוגשה נגדך תלונה שקרית, חשוב שתפנה מיד לעורך דין פלילי על מנת לקבל ייעוץ משפטי, מה נכון לעשות משלב זה, על מנת שהמצב לא יסלים.

 

חבר שלי ואני בילינו במועדון. החבר שלי הטריד בחורה ונגע בה ללא רצונה. היא איימה עליו בתלונה במשטרה. הוא צחק והמשיך. למחרת היא הגישה תלונה נגד שנינו, למרות שאני לא עשיתי לה כלום אלא רק הייתי איתו. האם מדובר בתלונה שקרית ?


במקרים בהם מדובר בעבירה בה מעורב יותר מבן אדם אחד, צריך לבחון כל מקרה לגופו ולהבין את מידת המעורבות של האנשים השונים. מדובר בסיטואציה שעלולה להיות מורכבת ולכן חשוב לא להתקדם בלי ייעוץ משפטי. האם עודדת או לא מנעת פגיעה בבחורה בדרך כלשהי, האם השתתפת באופן אקטיבי בהטרדה, האם תהיה מוכן להעיד כנגד חברך, האם יש פה מקום לעסקת טיעון לגבייך. הרבה פרמטרים שאולי לא לקחת בחשבון.

 

אני ואשתי מנהלים מאבק גירושין ארוך ומייגע, אנחנו לא מצליחים להגיע להסכמה לגבי סכום המזונות ופתאום הוגשה נגדי תלונה על אלימות כלפי אשתי והילדים. לא דאגתי כי ידעתי שאף אחד לא יאמין לה, אבל פתאום הבנתי שהמשטרה מאמינה לה ומתכוונת להגיש נגדי כתב אישום. מה אעשה עכשיו ?


קודם כל בוקר טוב. ברגע שהוגשה נגדך תלונה במשטרה היית חייב לקבל ייעוץ משפטי בו במקום, בעיקר כאשר מדובר על תלונה בגין אלימות במשפחה, נושא שאין להקל בו ראש. חשוב מאוד להבין אילו ראיות הביאה גרושתך, האם הילדים משתפים איתה פעולה, האם היא איימה עלייך בדרך כלשהי שתגיש תלונה בגין אלימות אם לא תתכופף בנושא המזונות. ועוד סוגיות מהותיות כל כך.

 

מקרים כאלה ואחרים בגין תלונה שקרית, מחייבים ייעוץ משפטי. גם אם מדובר בתלונת שווא או תלונה שקרית. אתה חייב להילחם ולהוכיח שהצד השני משקר.