"שני אנשים רבים על מקום חנייה. בלהט הויכוח שולף אחד מהם את מפתח הברגים של האוטו מתא המטען, תוקף את השני וגורם לו לחתך בפנים ושבר באף."

 

"דניאל שומע שמישהו מהשכונה ניסה להתחיל אתמול עם חברה שלו. הוא מארגן כמה חברים. הם מוצאים אותו ברחוב ותוקפים אותו באגרופים ובעיטות, עד לאובדן הכרה."

 

"בני ואלי מחליטים לגנוב מחבר משותף את הטבעת שהוא קנה לחברתו. הם תופסים אותו מתחת לבית. כשהוא מסרב לתת להם את הטבעת, הם מכים אותו."

 

כל אחד מהמקרים הללו מתאר תקיפה. זו יכולה להיות תקיפה שנעשית בלהט הרגע, ללא תכנון
או כוונה, או תקיפה שתוכננה מראש ושיש מאחוריה כוונה.

 

החוק מבדיל בין תקיפה סתם לתקיפה חמורה. מה שנלקח בחשבון הן מספר התוקפים (לבד או עם אחרים), תוצאות התקיפה (גרמה לחבלה, גרמה לחבלה חמורה או שלא גרמה לחבלה כלל) , זהות הקורבן (אזרח "רגיל"/קשיש/שוטר/עובד ציבור/רופא וכדומה) וגורמים נוספים.

 

כאשר אתם נחשדים בביצוע תקיפה, הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר את העבירה כעבירה פחותה ככל האפשר. דין תקיפה חמורה אינו כדין תקיפה סתם ולכן על עורך הדין שלכם לפעול עם הכלים שברשותו, ובמסגרת הגדרת החוק, על מנת להפחית את האישום ובכך להפחית גם את העונש (ואולי אף לנסות להביא לפסק דין ללא הרשעה).

 

הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת על תקיפה

 

· תקיפה אינה חייבת להיות מגע פיזי ישיר בין שני בני אדם- הפעלת כוח חיצוני ופגיעה בעקיפין, נחשבת גם היא כתקיפה (כגון: הפעלת חום, גז, ריח ועוד בכוונה או בפזיזות).

 

· תכנון מקדים וכוונה פלילית משפיעים על הגדרת התקיפה בעיני החוק, שהרי פשע אלים המבוצע לאחר תכנון מקדים וחשיבה, חמור יותר מפשע אלים שנעשה בלהט הרגע.

 

· עבירת תקיפה יכולה להתבצע גם כחלק או כהכנה לפשע אחר. כך למשל, אם אדם תוקף אדם אחר על מנת לגנוב ממנו (תקיפה לשם גניבה), לאנוס אותו או למשל על מנת לברוח ממעצר.

 

· תקיפה של עובד ציבור הינה קטגוריה בפני עצמה ודינה 5 שנות מאסר (עונש מקסימום).

 

מה עו"ד פלילי יכול לעשות עבורכם במקרה של תקיפה ?

 

עורך דין פלילי המתמחה בייצוג חשודים ונאשמים בתקיפה מלווה אתכם משלב החקירה הראשונה ועד לייצוג, במידה שהוחלט להגיש נגדכם כתב אישום. במקרה של תקיפה, חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי ראשוני טרם החקירה כדי שלא תאמרו משהו שעלול להפליל אתכם. כך, יגברו הסיכויים כי תיק המשטרה ייסגר ולא יוגש כנגדכם, בסופו של יום, כתב אישום.

 

יש לבדוק את הנסיבות:

 

· האם התקיפה בוצעה באמצעות הידיים בלבד או באמצעות כלי נשק חם או קר כלשהו? האם היה זה כלי נשק מזדמן או משהו שהובא לזירה בכוונה תחילה?

 

· האם התקיפה הייתה מתוכננת או שנעשתה בלהט הרגע? האם היה מניע כלשהו לתקיפה?

 

· האם לתוקף יש עבר פלילי? האם יש לו היסטוריה של אלימות?

 

· מה טיב מערכת היחסים בין התוקף לנתקף?

 

· האם הייתה זו תקיפה "אחד על אחד" או היו אלה מספר אנשים שתקפו יחדיו אדם אחר?

 

· האם התקיפה נעשתה מתוך הגנה עצמית או לאחר איום מצד הנתקף?

 

עורך דין פלילי יידע כיצד לקחת כל אחד מהנתונים הללו ולבנות עבורכם את ההגנה הטובה ביותר. עו"ד פלילי גם יוכל לומר לכם האם יש מקום לעסקת טיעון או לבקשה לסגירת תיק המשטרה בהתחשב בנסיבות הקיימות. אל תוותרו על ייצוג הולם!