פרשת בר לב הסעירה את המדינה, שהרי יש בה את מידת הפיקאנטריה ממנה עשויות דרמות טובות.
איש מפתח בתפקיד חשוב, תלונה על חשד לאונס והטרדה מינית, נשים כוחניות, חברות ואמת סלקטיבית.

 

 

 

 

לא צריך להיות בר לב, מועמד למפכלות המשטרה, בשביל שיחסי מין מזדמנים שקיימתם בעבר, יהפכו לחשד לאונס או לתלונת שווא.
זה יכול לקרות בגלל כעס, מרמון, רצון לנקמה או אינטרס שהלך ונוצר עם השנים.

 

בני, במאי בעל פוטנציאל, פגש את תמרה, שחקנית מתחילה בהפקה משותפת. השניים קיימו יחסי מין מספר פעמים ונשארו בקשרי ידידות. כשנתיים לאחר מכן קיבל בני הזדמנות לביים סרט בקנה מידה בינלאומי. תמרה פנתה אליו בבקשה להשתלב בסרט ולזכות בפריצה, אולם לאחר אודישנים הודיע לה בני שאין היא מתאימה לתפקיד. כועסת פנתה תמרה אל המשטרה והגישה תלונה על אונס.


נעצרתם בחשד לאונס, עקב יחסי מין שקיימתם בעבר ? הנה מה שאתם חייבים לדעת

 

אם אתה לא זוכר, אתה לא זוכר- הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות בסיטואציה כזו זה להתחיל ולהמציא דברים, רק על מנת למלא פרטים. גם אם אתה מרגיש שתיתפס כרע וקר כי אתה לא זוכר, מה שלמתלוננת כביכול היה נורא טראומטי, אל תסבך את לשונך ואת עצמך בסתימת חורים. אם אתה חשוד באונס שקרה לפני תקופת מה ואתה לא זוכר פרטים מסוימים על נסיבות האירוע, פשוט תאמר שאתה לא זוכר.

 

אל תנסה להבין מה מניע אישה להעלות חשד לאונס – לא פעם חשוד באונס שהתרחש לפני זמן מה, מנסה להבין את המניעים הנסתרים של המתלוננת. האם הכעיס או העליב אותה בדרך כלשהי, האם אמר או רמז דבר מה שלא במקום. כל מילה, חיוך, מבט מנותחים שוב ושוב בניסיון להבין מה היה הטריגר להעלאת אשמה חמורה כמו חשד לאונס. אל תנסה לשבור את הראש בניסיונות להבין מה מניע תלונת שווא והתרכז בהגנה שלך.

 

תן את כל המידע שאתה יכול לעורך הדין שלך- גם פרטים שנראים לך לכאורה חסרי חשיבות, יכולים להיות מכריעים בביסוס ההגנה שלך כשזה נוגע לחשד באונס. נסה לאסוף כמה שיותר עדים וראיות קונקרטיות אשר יסתרו את טענת המתלוננת ויחזקו את עמדתך. במילים אחרות, נסה להוציא את התיק ממצב של היא אמרה, הוא אמר וודא שיש מה שתומך בגרסה שלך.

 

הכר את המונח חקירה נגדית במקרים של תלונת שווא, בעיקר כשעולה חשד לאונס על רקע יחסי מין שקוימו בעבר, לחקירה נגדית יכול להיות משקל חשוב וחיוני בהגנה שלך. עורך דין המתמחה בעבירות מין, בעל ניסיון בביצוע חקירה נגדית של מתלוננות, יכול לראות קצה חוט שאולי פספסת, לשאול את השאלות הנכונות ולהפריך את התלונה.

 

כאשר מוגשת תלונה בגין חשד לאונס, עלינו להבין האם מדובר אך ורק על מקרה חד פעמי שהתרחש בעבר או שמה משתמשת המתלוננת בקיום יחסי מין בהסכמה בעבר, על מנת להצדיק ולחזק אונס או הטרדה מינית שהתרחשו כאן ועכשיו.

 

שרון והדס הכירו את בועז כשנסעו להתנדב בקיבוץ. בועז יצא עם שרון ואף קיים עימה יחסי מין, אולם מי ששוותה את ליבו והפכה ברבות הימים לאשתו היא דווקא הדס. השלושה נשארו בקשר קרוב ושרון הרווקה ראתה איך המשפחה של השניים מתפתחת. ערב אחד היא סיפרה להדס שבועז מטריד אותה מינית ועל מנת לחזק את הטיעון, טענה שכבר אז, לפני כמה שנים, כפה עצמו עליה באותה אפיזודה בקיבוץ. בדרך זו הפכה התלונה בגין הטרדה מינית, לחשד לאונס.

 

חשד לאונס בעקבות יחסי מין בהסכמה, בין אם מדובר במשהו שהתרחש בעבר או בהווה, זהו אינו דבר של מה בכך. מעבר להתמודדות הקשה למול האשמה החמורה, ישנו האלמנט החזק של שינוי מסלול החיים ותחושת מירמור של "למה אני" מצידו של החשוד באונס. על מנת לסיים את הפרשה על הצד הטוב ביותר, אתה חייב לדאוג לייצוג משפטי הולם ולהילחם בהאשמות בכל דרך ואמצעי שתוכל. רק כך תוכל להחזיר את החיים למסלולם.

 

 


 


עודכן ב: 04/12/2010