אלימות במשפחה איומים ותקיפת בת זוג, נחשבים לעבירת פלילית חמורה. המשטרה אינה מקלה ראש במקרים של אלימות בתוך המשפחה ולכן חשוב מאוד שתפעל מהר וכשורה, על מנת להוכיח את חפותך או להפחית את כתב האישום.

 

נחשד באיומים ותקיפת בת זוג ?הנה מה שאתה חייב לדעת לפני שאתה פותח את הפה

 

אופי ונסיבות האירוע- ראשית חשוב מאוד להבין בגין מה הוגשה התלונה ובאילו נסיבות. האם יש סביב הגשת התלונה סיפור מסגרת, האם מדובר בתלונה שיש מאחוריה אינטרס, מניע אישי , כמו למשל האם הזוג נמצא בסכסוך גירושין מכוער, האם לבת הזוג יש מה להרוויח מהגשת התלונה.

 

עברו של החשוד: האם מדובר באדם בעל עבר פלילי, האם מדובר באדם המוכר למשטרה או שמדובר באדם נורמטיבי. במקרים של תקיפת בת זוג, נלקח בחשבון גם אופיו של החשוד ומעשיו בעבר. באם אתה בעל עבר נקי, ללא כל מקרי אלימות, הדבר יכול לשמש לטובתך כאשר תבנה, באמצעות עורך הדין שלך את קו ההגנה.

 

חומרת התקיפה: חשוב מאוד להבין באיזו תקיפה מדובר ומהי האשמה מולה אתה עומד. דין סטירה אינו כדין התעללות מתמשכת ודין דחיפה אינו כדין הכאה באמצעות חפץ. כאשר אתה נחקר בחשד לאיומים ותקיפת בת זוג, אחד הדברים שעלייך לעשות זה לפעול להפחתת כתב האישום, כך שבמידה ואכן יוגש כתב אישום, הוא יוגש בגין סעיף קל יותר.

 

הלך הרוח בעת תקיפת בת הזוג : גבר תופס את אשתו במיטה עם גבר אחר ותוקף אותה. ברור כי מצבו הנפשי בעת התקיפה אינו מצב רגיל וכי התקיפה נעשתה ללא מחשבה ומתוך מצב רגשי מסוים.

 

כוונה פלילית: לא פעם אנשים נקלעים לסיטואציות אלימות, מבלי שתהיה להם כל כוונה פלילית. כך למשל גבר שאוחז באשתו ומטלטל אותה בעת ויכוח, על מנת שתקשיב לו. אדם שדוחף את אשתו מתוך הסח דעת וכתוצאה מכך היא נופלת ונחבלת. כאשר מוגשת נגדך תלונה בגין איומים ותקיפת בת זוג, עלייך לפעול על מנת להוכיח שמדובר במקרה חד פעמי שנעשה ללא כוונה פלילית וללא רצון להרע או לפגוע.

 

 

ראיות והוכחות פיזיות: כאשר מוגשת נגדך תלונה על תקיפת בת זוג, יש לבחון האם יש ראיות פיזיות התומכות בהגשת התלונה. האם האישה פונתה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי, האם יש עליה סימנים או עדויות לתקיפה?. כאשר אישה טוענת שתקפו אותה באופן אלים, צריך לראות האם יש ראיות פיזיות התומכות בטענה זו.

 

במקרה בו הוגשה תלונה בגין תקיפת בת זוג, הצליחה עו"ד נגה ויזל להביא לזיכוי על ידי הוכחת חוסר הגיון בתלונת המתלוננת ועל ידי הוכחה לחוסר ראיות פיזיות אשר חייבות ללוות תקיפה מסוג זה.

 

היגיון בתלונה: כאשר מוגשת תלונה בגין איומים ותקיפת בת זוג, עלינו לבדוק האם מדובר בתלונה הגיונית, העומדת בקנה אחד עם המציאות. כך למשל, אישה אשר טוענת שבעלה הכה אותה נמרצות באמצעות חגורה ואין עליה כל סימן. אישה אשר מתלוננת על תקיפה לא הגיונית מבחינת מקום וזמן התקיפה, אישה אשר משחזרת את התקיפה ודבריה אינם הגיוניים וניתנים לערעור.

 

עדים: ברוב התלונות על תקיפת בת זוג, מדובר במקרה של היא אמרה הוא אמר. במקרה ויש לכם עדים אשר יכולים להעיד על נסיבות התקיפה, כמו התגרות בלתי פוסקת או אלימות כלפיכם מצד המתלוננת, חשוב מאוד שתיידעו את עורך הדין שלכם בדבר. גם במקרים בהם מדובר בהתגרות ארוכת טווח ובהתעללות נפשית מצד מתלוננת ויש לכם הוכחות לכך, יש להציגם בפני עורך הדין על מנת שישתמש בהם בעת ביסוס ההגנה.

 

תלונה בגין איומים ותקיפת בת זוג הינה תלונה חמורה מאוד. על מנת שסיטואציה חד פעמית לא תהפוך לכתם מכוער שיכתיב את חייך, עלייך לפעול לקבלת ייצוג משפטי הולם.