הטרדה מינית היא אחד התחומים האפורים ביותר בכל הנוגע לעבירות מין. יותר ויותר אנשים נורמטיביים לחלוטין, מוצאים עצמם עומדים בפני אשמה או חשד לפעולה הנכללת תחת קטגוריה זו ולכן חשוב מאו להבין איך לפעול ומה חשוב לעשות.

 

אל תגידו הטרדה מינית זה משהו שבחיים לא יקרה לי, תתפלאו לגלות איך סיטואציות שנראות רגילות לכאורה, יכולות להסתיים בהגשת תלונה בגין הטרדה מינית.

 

הנה כמה דוגמאות

 

יצרתי קשר עם בחורה צעירה באמצעות האינטרנט. התיידדנו ועקב כך שלחתי לה תמונות עירום שלי והתחלתי ללחוץ עליה לקיים פגישה בעלת אופי מיני. היא לא דחתה את חיזורי, הקניטה אותי ושיתפה פעולה. לאחר מספר חודשים של קשר מסוג זה, איתרתי את הכתובת שלה וחיכיתי לה למטה. היא נבהלה והגישה נגדי תלונה על הטרדה מינית.
 

 

הגדרת הטרדה מינית מכילה בתוכה כל פעילות בעלת אופי מיני, הנעשית ללא הסכמה מפורשת של הצד השני. כאר החלטת על דעת עצמך להעביר את הקשר שלכם מהאינטרנט, לפסים אישיים,חרגת מהגבול המקובל אצל המתלוננת ולפיכך הטרדת אותה. עצם העבודה שיש בניכם קשר אינטרנטי ארוך, בעל אופי מיני, מהווה בסיס טוב לטענה שחשבת שהיא רוצה פגישה ולכן חשוב למצוא עדויות ורמיזות לכך שהיה בניכם שיתוף פעולה וכי פגישה הייתה מבחינתך צעד מוסכם והגיוני.

 

יש מישהי באוניברסיטה שאני אוהב להקניט. אני מדבר על החזה שלה, מלטף לה את הראש, קורא לאנשים אחרים להסתכל עליה. היא אף פעם לא אמרה שזה מפריע לה, עד אשר קיבלתי זימון לחקירה על הטרדה מינית.
אם אותה בחורה מעולם לא העירה לך, הלכה במפגין מהמקום כשהתחלת להטריד אותה או הראתה סימנים של עלבון או כעס, סביר להניח שהיא גם לא הייתה מגישה תלונה. סביר להניח שהיא רמזה לך בכל דרך אפשרית שאתה פוגע ומטריד אותה, אולם אתה בחרת להתעלם. חשוב להבין מהי אופי ותדירות ההטרדה ומהו הנזק שנגרם לה, כמו למשל האם בעקבות ההטרדה המינית נמנעה אותה בחורה להגיע לשעורים ובכך פגעה לעצמה בלימודים. באמצעות עורך דין פלילי, עלייך לפעול לביטול התלונה, בטענה שלא התכוונת להרע ושלא הייתה כל כוונה או ניסיון להביך או לפגוע בה.

 

ידידה משותפת שלי ושל חבר, טוענת שחברי טפס אותה במסיבה, נגע בה באבירי גוף מוצנעים וניסה לנשק אותה בכוח. היא הגישה תלנה על הטרדה מינית. הוא ביקש ממני לספר במשטרה שהיא אמרה לי שהיא רוצה לשכב איתו ושהיא נמשכת אליו מאוד. האם זה מספיק על מנת שלא יתייחסו ברצינות לתלונה שלה על הטרדה מינית ?

עצם העובדה שחברתך התבטאה בצורה כזו, עדיין לא נותן לאף אחד את הזכות להטריד אותה מינית, אך חשוב להבין האם הידע המקדים בדבר העניין המיני שיש לה בו, גרמו לו לפעול בצורה בה פעל. יש להבין מה היא בדיוק אמרה ולמי, האם זה נאמר כהזמנה, לאחר יד, כהערת שוליים. איך התנהג החבר לאחר שהבין שהיא לא בעניין.

 

לא פחות חשוב, יש האם לחברך יש עבר של התנהגויות לא נאותות, האם הוגשו נגדו תלונות אחרות או שמדובר במקרה חד פעמי, אשר נבע מקצר בתקשורת .