בשנים האחרונות אלימות במשפחה הפכה, אולי, לנושא הרגיש ביותר במדינה. המערכת המשפטית אינה מקילה ראש כלל ומגלה אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות במשפחה. החברה הישראלית אינה נותנת לעניינים של אלימות במשפחה לרדת מסדר היום הציבורי ובכל יום אנחנו עדים לכותרות החדשות הדנות במקרים לא פשוטים שכאלה. הבעיה מתחילה עם מקרים של תלונות שווא על אלימות במשפחה. לא מעט אנשים מצאו את עצמם יושבים במעצר ואף בכלא על לא עוול בכפם.

 

דוגמאות לסיפורים של תלונות שווא על אלימות במשפחה ניתן למצוא בלי בעיה. אחת מהן היא סיפורו של אלי אטיאס, שישב חצי שנה במעצר בחשד שהכה את בת זוגו. במהלך שנת 2008 הגישה ליאורה חנינה תלונה כנגד אלי אטיאס בטענה שתקף אותה באלימות. אטיאס נעצר עד תום ההליכים וישב 145 ימים במעצר. כשהתחיל, לבסוף, משפטו - הודתה המתלוננת כי בדתה את הסיפור ואטיאס שוחרר באופן מיידי ממעצר. כמובן שאלי אטיאס זכה לקבל פיצוי מהמדינה וכנגד בת זוגו נפתחו הליכים פליליים, אבל שום דבר לא יכול להחזיר לאדם את ימיו האבודים וחיים במעצר הם לא חיים.

 

מעצרים רבים מתבררים, בסופו של דבר, כמעצרי שווא. לכן, הכי חשוב, בעת מעצר, להתעשת ולפנות באופן מיידי לעורך דין פלילי. כיום, מוגשות תלונות רבות על אלימות במשפחה מצד נשים שנמצאות בתהליכי גירושין מבעליהן. הנשים מתלוננות מסיבות שונות ומגוונות וביו היתר על מנת להפעיל לחץ על בני זוגן, להוציאם לן הבית המשותף או כדי לזכות במזונות וברכוש רב יותר. לעיתים, תלונות השווא מוגשות עקב מאבק על החזקת הילדים. עורך דין פלילי אשר מתמצא ובקיא בתחום יוכל לטפל בתיק ביעילות ויסודיות. ייתכן שהוא אף יצליח לשחרר את הלקוח שלו תוך זמן קצר מהמעצר אליו הוא נקלע. בתיקים העוסקים בעבירות אלימות חמורות יש לבתי המשפט נטייה לעצור את התוקף עד תום ההליכים. עורך הדין הפלילי ידאג לבדוק את כל הנתונים בתיק וינסה לשחרר את החשוד ממעצר למעצר בית בשלב הראשוני.

 

חשוב לזכור שתיקים בבית המשפט יכולים להתנהל במשך חודשים ארוכים, בד"כ במשך שנה-שנה וחצי. העומסים שיש בבתי המשפט בארץ יוצרים סחבת אשר פוגעת בעיקר בחשודים. גם אם אתם בטוחים בצדקתכם - אינכם מכירים את החוקים ואינכם יודעים כיצד המערכת המשפטית מתנהלת. לכן, רצוי שלא להסתמך על המזל אלא לפנות לעורך דין פלילי בכיר וטוב היודע ומכיר את כל הנהלים, החוקים והדקויות ואף מכיר את הפרקליטים הפועלים בצד השני של המתרס.

 

תלונות שווא בגין אלימות במשפחה הן דבר שבשגרה והן רק מתרבות עם השנים. אם נקלעים לסיטואציה לא פשוטה שכזו חשוב לשמור על קור רוח ולפנות בהקדם האפשרי לעורך דין פלילי מקצועי ובעל ניסיון. עורך דין אשר יוכל, באחוזים גבוהים, לשחרר אתכם ממעצר השווא אליו נקלעתם ויידע לטפל בתיק במקצועיות ובמסירות.