בעידן המדיה החברתית, תרבות האינטרנט והסלולר עבירות מין כבר אינן שמורות רק לקשר ישיר אלא יכולות גם להתקיים כמעשה עקיף, המציג עמדה ברורה של ניצול ופגיעה. כן, האינטרנט עשה מהפכה בחיינו, לא רק בדרך שבה אנו מכירים ומגיבים אל אנשים אחרים אלא גם בדרך שבה אנו מבינים את המונחים "מותר" ו"אסור".

 

מעשים מגונים בעידן המודרני - מה חשוב לדעת

 

זמינות המידע. המדיה האינטרנטית מאפשרת לנו להכיר אנשים חדשים במהירות מפתיעה, כאשר כל אחד ואחת יכולים להיות מה שהם רוצים מאחורי זהות בדויה. גבר נשוי יכול להיות רווק, קטינה יכולה להיות בגירה.

 

שימוש בטכנולוגיה. הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת ניצול וחשיפה - אף ללא מגע יד. מסרונים (sms), סרטונים, שליחת חומר פורנוגראפי, הצעות מיניות, התבטאויות בעלות אופי מיני ומטריד. כל אלה נעשים היום בקלות מעל גלי הרשת ובטלפונים הסלולריים ומאפשרים ביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות, גם ללא מגע פיזי.

 

נתנאל הכיר בחורה בת 14 דרך האינטרנט, שכנע אותה להתפשט מול המצלמה, כאשר הוא וחבריו יושבים ומאוננים מול המצלמה. למרות שאין כאן מגע פיזי, מדובר בניצול ברור של הבחורה ובעשיית מעשים מגונים בפומבי.

 

דביר עקב אחרי בנות שהכיר בצ'ט עד לביתן, צפה וצילם אותן מתפשטות, בעודו נוגע בעצמו. הוא נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בפומבי, הסגת גבול ופגיעה בפרטיות.

 

העברת הקשר המיני מהאינטרנט לפסים אישיים. אנשים רבים נוטים לבלבל בין הפנטזיה שנוצרה ברשת לבין המציאות. הם בונים לעצמם פנטזיה, עולם בו הם הגיבורים הראשיים ולא פעם חורגים מעשיהם מגבול המותר ומאופיינים במעשים מגונים.

 

אלון שכנע בנות שעמן דיבר בצ'ט לתת לו את מספר הטלפון בבית. הוא התקשר והחל לנהל אתן שיחות בעלות אופי מיני אלים.

בכתבה שפורסמה באתר הארץ. דובר על תושב צפון שהכיר נשים דרך האינטרנט, קבע איתן פגישות ובמהלכן ביצע בהם מעשים מגונים ועבירות מין.


 

קבלת קשר כלשהו באינטרנט, כהסכמה מפורשת למגע מיני. כאשר שני אנשים מנהלים קשר און ליין, גם אם מדובר בקשר בעל אופי מיני מובהק, אין זה מעיד על הסכמה מפורשת להמשיך את הקשר מחוץ לאתר. לא פעם אנשים, אשר הוגשה כנגדם תלונה על מעשים מגונים בפומבי או במעשים מגונים באינטרנט, משתמשים בקשר שהיה להם עם הנשים באינטרנט, על מנת להצדיק ביצוע מעשים מגונים ואפילו אונס.

בניית זהות בדויה. אנשים אשר מנהלים חיי מין דרך האינטרנט עם אנשים זרים מאמצים לעצמם, לא פעם, זהות בדויה. לאותה זהות מטרה אחת ברורה: הולכת שולל, על מנת לזכות במין. זה יכול להיות שקר לגבי מצב כלכלי, הבטחות או רמיזות לגבי מה "ייצא" לאותן נשים מהקשר הזה.

 

ראובן הציג עצמו כבמאי המחפש תגליות לסרט חדש. הוא עודד נשים לשלוח לו תמונות פרובוקטיביות ואף יזם פגישה עם כמה מהן, כאשר במהלך הפגישה ביצע בהן מעשים מגונים.

 

 

היום יותר ויותר אנשים מוצאים עצמם מעורבים בסיטואציות בעלות אופי מיני, באינטרנט או כתוצאה מקשר באינטרנט. גם פה חיוני לדעת את הגבולות, להבין את כללי המשחק ומול מי אתה עומד, אחרת תוכל למצוא את עצמך חשוד במעשים מגונים. אם הרפתקאה באינטרנט גלשה אל מחוץ לאתר והואשמת במעשים מגונים - אל תהסס ופנה מייד לעו"ד פלילי.

 

 


 


עודכן ב: 21/12/2010