כשזה נוגע לתיק על עבירת אינוס, ישנם חשודים אשר בטוחים שיוכלו להסביר עצמם, לנמק, לשכנע להימנע מתיק על אונס.

 

אותם חשודים בוחרים להתנהל לבד ולמעשה מוותרים על ייעוץ וייצוג משפטי. התוצאה- לא פעם הם אינם מבינים מול מה הם עומדים, מה הזכויות שלהם ואיך הכי נכון להתנהל למול חוקרים מנוסים. פנייה לעורך דין העוסק בתיקים על אונס יכולה לקצר את הדרך ולשנות את הדין בכל הנוגע להגשת כתב אישום.

 

מתי עורך דין עושה את ההבדל בתיק על עבירת אונס?


כאשר החשוד בתיק אונס הוא בעל הרשעות קודמות


לא פעם המשטרה מתייחסת אל חשודים בעלי הרשעות קודמות בצורה אחרת מאשר חשודים להם זו עבירה ראשונה ולכן חשוב מאוד לא להשאיר דבר ליד המקרה ולקבל ליווי של עורך דין המתמחה בעבירות מין, הדבר יכול להיות מהותי הן בחומרת העונש והן בהתנהלות הכוללת.

 

חשוב שתדע : אין כזה דבר מעצר סתמי. המשטרה אינה מבזבזת את זמנה על עצירת אנשים שאינם רלוונטיים למקרה, מומלץ מאוד שלא לדבר עם המשטרה מבלי שהתייעצת עם עורך דין פלילי. יתרה מזאת, לא תמיד הקלפים של חוקרים גלויים לגמרי ויכול להיות שיש להם ראייה או עד אשר שמים אותך בזירת האירוע, בזמן המתאים, מבלי שאתה יודע בכלל.

 

כאשר אתה בוחר לדבר בחקירה פלילית


הרבה פעמים חשודים בתיק על אונס, בעיקר חשודים להם זו חקירה ראשונה, חושבים שיעשו לעצמם טובה אם ינדבו מידע ויענו על כל השאלות. בפועל הם יכולים לחפור לעצמם בור שלא יוכלו לצאת ממנו. לא פעם חוקרים מוליכים אותך שולל או משתמשים בטאקטיקות חקירה שאתה כאזרח פשוט, אינו מבין או מבחין בהן.

חשוד שתדע: ברגע שאתה מנדב מידע, מספר ומזמר, אחר כך קשה מאוד לקחת את הדברים חזרה.זו הסיבה שחשוב לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין פלילי, לפני החקירה במשטרה, כך שתקבל הכוונה איך להתנהל בחקירה.

 

כאשר ישנה עדות אשר יכולה לסייע לך להפחית או לבטל את כתב האישום

 

עומר נחשד באונס לאחר שהוא וחברתו הזמינו ידידה שלישית למיטה. חברתו של עומר טענה שהכול נעשה בהסכמה. החוקרים עשו הכול על מנת לערער את עדותה. הם טענו שיש לה אינטרס לשקר, היות ויש לה מערכת יחסים עם החשוד. לאחר מכן חקרו אותה וניסו להוכיח שבזמן שהתרחש האונס לכאורה, היא הייתה בחדר אחר. הם חקרו אותה על כמות האלכוהול ששתתה באותו ערב, על ההתנהלות הכללית שלה, על מערכות יחסים אחרות.

 

כאשר נכנס לתמונה עו"ד פלילי המתמחה בתיקים של עבירת אונס, הוא הכין אותה לעדות, ייעץ לה כיצד לנהוג בחקירה ואיך לא לתת לחוקרים לערער אותה או להוליך אותה שולל.

 

כאשר אתה בטוח שמדובר בתלונה כוזבת


לא פעם אדם אשר נחשד באונס ויודע שמדובר בתלונת שווא, לא דואג לעצמו לייצוג הולם. הוא בטוח שברגע שיספר את הגרסה שלו, יאמינו לו. אבל לא פעם במקרים של חשד לאונס מדובר במקרה של היא אמרה הוא אמר. תיק על עבירת אונס יכול לשנות את חייך ולכן גם אם אתה בטוח שהעלילו עלייך או שהכול נעשה בהסכמה, עצם העובדה שהוגשה תלונה, מחייבת אותך לפעול בדרך החכמה ביותר. על ידי קבלת ייעוץ מעורך דין.

 

תיק על אונס זוהי מעמסה כבדה אשר יכולה ללוות אותך לאורך כל חייך. זומנת לחקירה בחשד לאונס, אסור לך להקל ראש ולקוות שתסתדר לבד. אתה חייב עורך דין פלילי.

 

 


 


עודכן ב: 23/01/2011