התפטרות עובד בשל מצב בריאותי לקוי

 

 

סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים מורה כי עובד המתפטר לרגל מצב בריאותי לקוי שלו או של בן משפחתו ולאור הממצאים הרפואיים, תנאי העבודה ושאר נסיבות העניין הייתה סיבה מספקת להתפטרותו רואים לעניין פיצויי פיטורים את התפטרותו כפיטורים.

 

נדגיש כי המצב הבריאותי אמור להיות הגורם העיקרי המביא את העובד להתפטרות. לא די בכך שמצב בריאותו של העובד היה אחד הגורמים הסיבתיים להתפטרות, אלא צריך כי יהא ברור כי אותו גורם פעל למעשה והוא שהביא להתפטרות. עובד המתפטר לרגל מצב בריאותו הוא או של בן משפחתו, צריך שיודיע על סיבת ההתפטרות עם התפטרותו, על מנת לאפשר למעביד להציע תנאי אחרים כך שלא תהא סיבה מספקת להתפטרות.

 

המועד לבדיקת נסיבות ההתפטרות של העובד הוא מועד ההתפטרות ולכן, תעודות רפואיות ממועד מאוחר יותר, מהן לא ניתן ללמוד על מצב בריאותו של העובד בזמן ההתפטרות, לא תועלנה.

 

נטל ההוכחה כי העובד התפטר עקב מחלתו מוטל על העובד. על מנת לבסס תביעה זו על העובד להוכיח באמצעות תעודות רפואיות כי מצב בריאותו או מצב בריאות בן משפחתו אינו מאפשר לו בתנאי העבודה ויתר נסיבות העניין להמשיך לעבוד אצל אותו המעביד או באותו מקום עבודה ולכן מהווים סיבה מספקת להתפטרותו עם זכות לפיצויי פיטורים. אולם במקרים בהם עצם מחלת העובד, או השפעת מחלתו על כושר עבודתו אינם שנויים במחלוקת, אין בהכרח להמציא תעודת רפואית.