נפגע אשר אינו מרוצה מקביעת ועדה רפואית מדרג ראשון ( ביטוח לאומי נפגעי עבודה ) רצוי שיערער על ההחלטה אף אם מדובר בקביעת נכות זמנית בלבד .

 

 

לתוצאות הערעור יש נפקות , ראשית בסיכוי לקבל אישור של נכה נזקק ( אם הנכות הזמנית נמוכה הסיכוי לכך קטן ) , שנית , במקרה שהועדה לא קבעה נכות זמנית בתחום רפואי מסויים כגון , פסיכאטריה , ושלישית , כאשר צופים פני עתיד , דהיינו שהנכות לצמיתות "תתקרב" בשעורה לנכות הזמנית .

 

 

יש לזכור כי במצב דברים בו הערעור הינו על נכות זמנית והעתירה לועדה רפואית לעררים הינה לקביעת נכות לצמיתות , יתכן מצב בו תקבע נכות לצמיתות ללא אפשרות לערער עליה ( פרט בשאלות משפטיות לבית הדין ) . יתכן כי עדיף לעתור בפני הועדה הרפואית לעררים לנכות זמנית ( אם כי , כאמור , גבוהה ומקיפה יותר ממה שנקבע בוועדה רפואית מדרג ראשון ) כך שבתום הנכות הזמנית ישוב הדיון לוועדה הרפואית מדרג ראשון , שעל החלטתה , כידוע , ניתן לערער בשנית לוועדה הרפואית לעררים .

 

זה המקום לשוב ולהזהיר את המוזהרים על ידי הועדה הרפואית לעררים כי היא עומדת לא רק שלא לקבל את הערעור אלא אף להפחית את אחוזי הנכות . מומלץ בחום למחוק את הערעור ולהשאר עם אחוזי הנכות שהיו לך .

בעתיד תמיד ניתן לעתור להחמרה .