1. נהג חדש שבתקופת השנתיים, מיום קבלת רישיון הנהיגה, הורשע בעבירה המופיעה בתוספת השלישית לפקודת התעבורה או נפסל ל-3 חודשים, רשות הרישוי רשאית לקבוע תנאים לחידוש הרישיון, קרי, בחינות ובדיקות שתקבע. היה ורשות הרישוי חידשה את רישיון הנהיגה בתנאים שקבע, ישוב הנהג ויהיה נהג חדש.


עבירות התוספת השלישית בפקודת התעבורה:


- סעיף 10- נהיגת רכב בהיותך בלתי מורשה לנהיגה.
- סעיף 43 - המסתייע ברכבו לעוון או פשע.
- סעיף 44 - המסתייע ברכבו לביצוע עבירת מין.
- סעיף 65- עצירת רכב לפני מסילת ברזל.
- תקנה 22(א) - אי ציות לרמזור, אי מתן זכות קדימה (ב- 36 , ב- 37)
- תקנה 26 (2) - נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים.
- תקנה 47 - עקיפה.
- תקנה 54 - נהיגה במהירות מופרזת.
- תקנה 57- נהיגת אוטובוס במפגש מסילת ברזל.
- תקנה 144- אי מסירת פרטים/ עזיבת מקום תאונה/ אי הגשת עזרה לנפגע בתאונת דרכים.
- כל ביצוע עבירה שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם.
- כל עבירה שבגינה הורשע נהג חדש ורישיון נהיגתו נפסל למשך 3 חודשים לפחות.

2. נהג חדש שהוגש נגדו כתב אישום בשל עבירה מן העבירות בתוספת השלישית, תוארך תקופת היותו נהג חדש עד תום ההליכים המשפטיים בעניין האישום שהוגש נגדו.

3. נהג חדש שקיבל הודעת תשלום קנס בשל עבירה מן העבירות בתוספת השלישית, תוארך תקופת היותו נהג חדש עד תשלום הקנס , ואם ביקש להישפט על העבירה , עד תום ההליכים המשפטיים באותה עבירה.

4. עבירת שכרות של נהג חדש- נהג חדש או נהג שטרם מלאו לו 24 שנים שנתפס בשכרות ולפי דגימת נשיפה (במכשיר הינשוף) ובגופו מצוי אלכוהול בריכוז העולה על 50 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף, או לפי דגימת דם, בריכוז העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב- 100 מיליליטר דם, יוגש נגדו כתב אישום.

5. נהג חדש שפקע תוקפו של רישיון הנהיגה החדש שלו לפני תום ההליכים המשפטיים או לפני תשלום הקנס, תחדש רשות הרישוי (משרד הרישוי) את רישיון הנהיגה שלו לתקופה נוספת של שנתיים.

6. נהג חדש שההליכים המשפטיים בעניינו הסתיימו בלא הרשעה, יחדל להיות נהג חדש , בתום התקופה הבסיסית או בתום ההליכים המשפטיים שיתנהלו נגדו, לפי המאוחר.

7. חובת ליווי- בשלושת החודשים הראשונים מיום קבלת הרשיון, חייב נהג חדש שבמושב שלצדו ישב מלווה.

8. הגדרת מלווה - אדם שמלאו לו 24 שנים או מורה לנהיגה מוסמך אף אם טרם מלאו לו 24 שנים, ובידו רישיון נהיגה תקף לאותו סוג רכב לפחות 5 שנים. או אדם שמלאו לו 30 שנים ובידו רישיון נהיגה לפחות 3 שנים. כל זאת בתנאי שהמלווה אינו שיכור.

9. הגבלת מספר נוסעים לנהג חדש- נהג חדש שטרם מלאו לו 21 שנים וחלפה התקופה שבה חלה עליו חובת הליווי כפי שצוין לעיל, לא יסיע ברכבו יותר משני נוסעים עד שימלאו לו21 שנים, אלא אם יושב לידו מי שכשיר להיות מלווה.