הסכם שלום בית ולחלופין גירושין זהו הסכם הכולל הן תנאים לשלום בית והן תנאים המתייחסים למצב של כישלון שלום הבית, היינו לגירושין.
מטרתו של הסכם זה הוא לנסות להציל לשקם את הזוגיות ולמנוע את פירוק התא המשפחתי רגע אחד לפני שמחליטים להתגרש.


הסכם שלום בית מאפשר לבני הזוג לגשר על המחלוקות בניהם ולנסות לשקם את הקשר הזוגי, אך במקביל, להסדיר מראש סוגיות שונות למקרה שניסיון הפיוס יכשל והצדדים יחליטו להתגרש.


כדאי לדעת כי בעל שמיהר לרוץ לבית הדין הרבני עם חשדות בידיו אודות בגידתה של אשתו יתקשה מאוד לבקש שלום בית ואף יחויב במתן גט מהסיבה שהאישה אסורה עליו.


אל תגידו שלא אמרתי: בחירת אסטרטגיה מראש חשובה ביותר!


כמו כן רצוי לבחון היטב את כנות המבקש שלום בית, שכן לעיתים המבקש שלום בית נוקט בטקטיקה שנועדה בסך הכול להשיג יתרון בהליך הגירושין, כגון מניעת מכירת הבית, הפסקת מזונות אישה וכיוצ"ב.


ישנם מקרים בהם בני זוג מציעים לערוך הסכם שלום בית ולחלופין גירושין ללא כל כוונה כנה לשקם את הזוגיות, אלא על מנת לגרום לצד השני לוותר ולהתפשר בכל הנוגע לנושאים שבמחלוקת לרבות חלוקת הרכוש, מזונות ומשמורת.


על ההסכם להיות שוויוני ושאינו מקפח את זכויותיכם.


דעו כי אם וכאשר חלילה יגיע המצב ובו תחליטו בסופו של דבר להתגרש, ההסכם יקבע את מצבכם לאחר הגירושין.


הסכם שלום הבית יוסב להסכם גירושין לכל דבר ועניין, ויהווה ההסכם אשר על פיו תנהגו לגבי חלוקת הרכוש ושאר הנושאים שסוכמו בו. לכן יש לשקול את צעדכם והחלטותיכם לרבות את האפשרות של כישלון ניסיון שלום הבית.


ייצוג עורך דין בהסכם שלום בית ולחלופין גירושין, חשוב כפליים לאור המלכודת הצפויה. בקשו לראות דוגמאות של הסכמים דומים, בררו עם עורך הדין את כל האפשריות ואת כל התוצאות המשפטיות הנובעות מהחלטתכם. רק לאחר שכל המידע בידכם תשקלו את רעיון הסכם שלום בית ולחלופין גירושין.


להסכם שלום בית יתרון שכן הוא מסדיר מראש את חלוקת הרכוש, המשמורת, המזונות, הגירושין וכד', ללא כל צורך בחידוש התביעות ובמאבק משפטי מתיש, ממושך ומיגע.


זכרו כי במצב של שלום קל יותר להגיע להסכם מאשר במלחמה ולכן מומלץ לקדם הסכם, למי שמעוניין בהסכם, דווקא במצב של רצון אחד הצדדים לשלום בית ולשלמות המשפחה.


חשוב לדעת כי על מנת שלהסכם יהיה תוקף משפטי יש לאשרו ככל הסכם גירושין בבית הדין או בבית המשפט ולהעניק לו תוקף של פסק דין.
הסכם זה ניתן לאכיפה הן בבית המשפט והן בהוצאה לפועל בהתאם לצורך.

מאמר זה הינו למידע ראשוני בלבד ואינו מיועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו.

 


עודכן ב: 30/12/2013