בימים האחרונים קבע בית המשפט המחוזי בירושלים רף "חדש" לקביעת דרגת השכרות והעמיד את הרף על 290 מיקרוגרם אלכוהול לליטר נשוף.

 

בכך הפך בית המשפט המחוזי את החלטת בית המשפט השלום הקודמת שהעמידה את הרף על 400 מיקרוגרם לליטר נשוף.

 

כאמור, בית המשפט השלום קבע לפני מס' חודשים רף של 400 מיקרוגרם אלכוהול לליטר נשוף. המדינה לא יכולה הייתה להשלים עם כך, וערערה לבית המשפט המחוזי אשר קבע כאמור כי כיום נהג אשר בנשיפתו יימצא ריכוז של למעלה מ- 290 מיקרוגרם אלכוהול לליטר נשוף, ייחשב כשיכור והוא יהיה צפוי לעונש חמור ביותר, עפ"י החוק עומד רף הענישה המינימאלי על שנתיים שלילה בפועל.

 

חשוב לשים לב כי אמנם ההחלטה מתייחסת רק לעניין בדיקת הינשוף אך יש בה כדי לתת רוח גבית לכל בתי המשפט לתעבורה להחמיר את הענישה במקרים של עברות תעבורה בכלל ונהיגה בשכרות בפרט.

 

בית המשפט המחוזי קבע בין היתר כי מכשיר הינשוף הינו מכשיר אמין, ואולם קבע בכל זאת "שולי ביטחון" מינימאליים על מנת שתימנע הרשעה של חפים מפשע.

 

נבהיר כי עפ"י תקנות התעבורה הרף שקבע המחוקק הוא 240 מיקרוגרם אלכוהול לליטר נשוף, כך שגם בית המשפט המחוזי העלה במעט את הרף לקביעת דרגת שכרות באמצעות הינשוף.

 

אז כמה מותר לשתות עכשיו?

 

לאדם השוקל 70 קילו מותר לשתות 2 בקבוקי בירה של 330 מ"ל או שתי כוסות יין (מלאות בחציהן) או 2 שוטים של וודקה.

 

אולם חשוב להדגיש כי אין תשובה חד משמעית לשאלה כמה יכול אדם לשתות. מדובר בשאלה מדעית התלויה בכושר הספיגה של האדם, במשקלו, האם אכל לפי ששתה ובעוד מס' משתנים.

 

 

הצעתנו לכלל הנהגים אם אתם עומדים לעלות על הגה אל תשתו בכלל, או שתשתו רק מחצית מהכמות "המותרת". כך תמנעו מסיכונים מיותרים ולא תצטרכו לסמוך על אמינותו של מכשיר הינשוף וחסדיהם של השוטרים.

 

אם בכל זאת נתפסתם כאשר אתם נוהגים בשכרות, פנו מיד לעורך דין המתמחה בתחום על מנת לקבל הנחיות מיידיות כיצד לנהוג.

 

סעו בזהירות !