חלק מניהול נכון הינו ההבנה כי הליך הגבייה מתחיל כבר בתחילת הדרך ובמועד קבלת ההחלטה באם לעבוד עם לקוח מסוים אם לאו.

מתוך ראייה ארוכת טווח לניהול עסק בעל תזרים מזומנים ישנם מספר כלים משפטיים אותם אנו יכולים לספק לכם אשר כל מטרתם לסייע בידיכם להקטין את סיכונכם הכלכליים ככל שניתן.

 

להלן מספר עצות אשר יוכלו לסייע בידכם להקל על הליך הגבייה של עסקכם:

 

כיום ישנם אמצעים זולים אשר מאפשרים לבדוק את התנהלותם הכלכלית של בעל העסק ו/או החברה ו/או בעלי המניות. אנו ממליצים בחום לבצע בדיקות אלה מול כל גורם, ובייחוד במכירות ו/או התקשרויות בהיקפים גדולים. כך לדוגמא – אתר בנק ישראל – מאפשר לבדוק האם הגורם הינו ברשימת החייבים המוגבלים (http://www.bankisrael.gov.il/black.html). 

 
עבדו בצורה מסודרת ויעילה – הכינו תיק לקוח מסודר. חשוב מאד כי הצעות מחיר ו/או הסכמים יפרטו את התנאים המהותיים של העסקה - מהות העסקה, התמורה, תנאי התשלום, תנאי אחריות, וכל פרט אחר אשר יעזור למנוע אי הבנות בהמשך הדרך. אנו ממליצים בחום להחתים את הלקוח על הצעת המחיר ו/או על הסכם מסודר כתנאי להתחלת עבודה.


אל תתביישו ודאגו לאמצעי בטחון - אם עולה חשש של עבודה עם הלקוח או כניסה לפרוייקטים גדולים, יש לבקש ערבות בעלים, צ'ק בטחון וכיוצא בכך, על מנת למזער את הסיכון. חשיבות אמצעי הביטחון גדלה במקרה בו הלקוח הינו חברה בע"מ, אשר יכולות הגבייה מוגבלות ביותר ולא ניתן לפעול כנגד בעל החברה (למעט מקרים נדירים).


הקפד על איסוף נתונים ושמירת מסמכים רלוונטים – העתקי מסמכים של הלקוח – עוסק מורשה, מורשי חתימה וכיוצא בזה – התכתבויות מול הלקוח, תרשומות וכל מידע אחר שיכול להיות רלוונטי, לרבות שיחות טלפון, תיקון תקלות, החזרת מוצרים וכדומה.


זכרו, הבטחת הכנסות עתידיות לעסק באמצעים אלו ואמצעים אחרים העומדים לרשותכם הינם חלק בלתי נפרד מניהול העסק ושמירה על תזרים מזומנים!

 

בהצלחה

 

קרן כהן, עו"ד ומגשרת

 

האמור לעיל הינו בבחינת מידעכללי וראשוני בלבד ואינו נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה . הדבריםנכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת
 


עודכן ב: 23/05/2010