ארצות הברית של אמריקה מעניקה כל שנה אפשרות ל- 50,000 מועמדים, אזרחי העולם, להשתתף בהגרלה לקבלת אשרת הגירה (גרין קארד) לארה"ב.

 

האפשרות להגר לארצות הברית באמצעות זכייה בגרין קארד, מבוססת על האידיאל האמריקאי של קבלת מגוון רחב של מהגרים ויצירת אוכלוסייה רב גונית בארצות הברית. אזרחי מדינת ישראל, כמו אזרחי רוב מדינות העולם (פרט למספר מדינות מצומצם שמספר מהגריהן לארה"ב גבוה במיוחד) רשאים להגיש בקשה לקבלת גרין קארד להגירה לארצות הברית.

 

בקשות למועמדות להגרלה עבור שנת 2015, מוגשות החל מתאריך ה- 1 לאוקטובר, 2013 ועד סוף החודש. יש לציין כי הגשת המועמדות לא כרוכה בתשלום אגרה והבקשה מוגשת אונליין בכתובת: www.dvlottery.state.gov לא מיותר לציין כי ישנן חברות שונות אשר, תמורת תשלום, מגישות את הבקשה עבור המועמדים. יודעים לקרוא ולכתוב באנגלית? עדיף להגיש את הבקשה בצורה עצמאית.

 

התנאים להגשת הבקשה להגרלת הגרין קארד להגירה לארצות הברית על ידי מועמד פשוטים; סיום בית ספר תיכון, או שנתיים ניסיון תעסוקתי בעבודה אשר דורשת שנתיים של הכשרה, או שנתיים ניסיון. כל מועמד רשאי להגיש בקשה אחת בלבד. מועמד אשר יגיש שתי בקשות, הבקשה תדחה על הסף.

 

יש לציין כי בכל הנוגע לבני זוג אשר מבקשים להגיש מועמדות להגרלה לגרין קארד, כל בן זוג רשאי להגיש בקשה אינדיבידואלית בנפרד. אם אחד מבני הזוג יזכה, אזי שני בני הזוג (יחד עם ילדיהם מתחת לגיל 21) יהיו זכאים להגר לארצות הברית.

 

הבקשה להשתתפות בהגרלת הגרין קארד דורשת מסירת פרטים אישיים כגון; שם מלא, מקום מגורים, ארץ לידה, מצב אישי וכדומה. כמו כן, כל בקשה מלווה על ידי תמונת פספורט של המועמד לגרין קארד. לאחר הגשת הבקשה, המועמדים מקבלים מספר זיהוי ואישור הגשת הבקשה. חשוב לשמור על המספר ואישור ההשתתפות להוכחת הזכאות באם זוכים בהגרלה לגרין קארד לארצות הברית. הודעות על שמות הזוכים מתפרסמות באתר האינטרנט של ההגרלה החל מתאריך ה- 1 למאי, 2014.


חשוב לדעת כי זכייה בהגרלה לגרין קארד לארצות הברית, אינה מבטיחה הגירה לארה"ב. הזוכים חייבים לעמוד בקריטריונים סטנדרטיים להגירה לארצות הברית, כולל הוכחה כי המהגרים לא יהפכו לנטל חברתי וכלכלי על המשק בארה"ב. במקרה והזוכה בהגרלה לגרין קארד לארה"ב אינו יכול להוכיח מקורות לקיום כלכלי עצמאי, הוא יידרש למצוא ספונסר אמריקאי אשר ישמש כערב ויצהיר כי יתמוך בו בהליך ההגירה.

 

רשויות ההגירה של ארצות הברית מודיעות כל שנה ללמעלה מ- 50,000 מועמדים, אשר הגישו בקשות כנדרש, כי הם זכו בהגרלה לקבלת גרין קארד להגירה לארה"ב. יחד עם זאת, בפועל זוכים רבים אינם מצליחים לעמוד בדרישות רשויות ההגירה, לפיכך לא מקבלים אשרת הגירה לארצות הברית כלל.

 

לכן, לאחר הזכייה בהגרלה כדאי להיוועץ עם עורך דין הבקיא בהגירה לארצות הברית ולהשלים את הליך הגשת המסמכים הנחוץ להגירה, במטרה ליישם את הזכייה בהגרלה לגרין קארד בהקדם האפשרי. השלמת הליך קבלת הגרין קארד לאחר הזכייה בהגרלה כולל הגשת מסמכים על פי בקשת רשויות ההגירה ועמידה בריאיון עם נציג רשויות ההגירה בשגרירות ארה"ב בישראל. הראיונות עבור הזוכים בהגרלה יחלו בתאריך ה- 1 לאוקטובר 2014.


שהייה בארצות הברית במעמד גרין קארד דומה לשהייה בארץ במעמד תושבות קבע, דהיינו; קיימת אפשרות לשהייה בלתי מוגבלת בזמן במדינה, לרבות כמובן הזכות לעבוד, ללמוד ולהקים עסק. למעשה תושב הקבע נדרש לעמוד בכל החובות והזכויות של האזרח, זאת למעט העובדה כי אין זכות להצביע בבחירות כלליות. לאחר שהות של 5 שנים בארצות הברית באמצעות גרין קארד, ישנה אפשרות להגיש בקשה לקבלת אזרחות ארצות הברית.