מאת: עו"ד אורי דלאל

תביעה רפואית הינה במהותה תביעת נזיקין לקבלת פיצויים במקרים שבהם נגרם למטופל נזק בגין קבלת טיפול רפואי.

תביעה רפואית יכולה להיות מופנית כנגד כל גורם רפואי, לרבות רופאים, מומחים פרטיים, אנשי צוות רפואיים ופארארפואיים, בתי חולים ציבוריים, בתי חולים פרטיים, קופות חולים, מכונים פרטיים, מכוני הדמייה, מד"א ועוד.

תביעה רפואית הינה תביעה מורכבת במיוחד המצריכה ידע משפטי נרחב וניסיון בניהול תביעות רפואיות לצד בקיאות רפואית, יכולת עבודה עם מומחים רפואיים ומול המומחים ועוד, ועל כן מומלץ לפנות לעורך דין רפואי בעל ניסיון מוכח בתחום בכדי למקסם את האפשרות ב"זכייה" בתביעה רפואית.

יש לזכור כי סכומי הפיצויים הנפסקים בתביעות רפואיות אינו בבחינת פרס - כל נפגע היה מוכן לוותר על כל סכום שבעולם ובלבד שיחזור להיות בריא. הפיצוי שנפסק בתביעות רפואיות נועד לספק את כל צרכיו המיוחדים של הנפגע בנכותו עד לאריכות ימי חייו תוך הבטחת איכות חיים מירבית חרף המוגבלות ופיצוי בגין הפסדים ועוגמת נפש. מסיבה זו הפיצויים בתביעות רפואיות עשויים להיות גבוהים מאוד ולהגיע למיליוני ש"ח ובמקרים החמורים מאוד אף להסתכם בפיצוי העולה על 10,000,000 ש"ח.

כדי להוכיח תביעה רפואית יש צורך בהוכחת 3 יסודות: התרשלות הצוות הרפואי (הפרת חובת הזהירות מצד הצווות הרפואי וחריגה מנורמות רפואה סבירות), גרימת נזק, וקשר סיבתי בין אותו נזק שנגרם לבין אותה התרשלות.

על פי הדין כל עניין שברפואה יש להוכיח באמצעות חוות דעת רפואית ערוכה כדין, כאשר יש להקפיד כמובן שהיא תינתן על ידי מומחה רפואי בתחום הרלוואנטי.

עורך דין רפואי מיומן יידע לעבור על החומר הרפואי, לתשאל את הנפגע תוך בירור כל העובדות הרלוואנטיות, לאתר את המומחה הרפואי המתאים, להעריך את הסיכונים והסיכויים ולבסס תביעה רפואית ראוייה.

שכר הטרחה בתביעה רפואית לרוב נגבה על פי סיכויי הצלחה - כלומר אין תשלום שכר טרחה מראש, ורק במידה וזוכים בתביעה ומתקבל פיצוי משולם שכר טרחה בהתאם לאחוזים אשר סוכמו.

היות ותביעות רפואיות עוסקות במקרים של פגיעות גופניות קשות אשר לא אחת גורמות לנפגעים לפגיעה תפקודית קשה ביותר עם שינוי כל אורחות חייהם ומשפחתם לרעה יש חשיבות בבחירת עורך דין רפואי מיומן אשר יוכל לייצג את האינטרסים של הנפגע נאמנה.

עורך דין אורי דלאל בעל ניסיון רב בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, ניהול תביעות רפואיות מורכבות, ייצוג בוועדות רפואיות, וטיפול בתביעות בתחום המשפט הרפואי.
 


עודכן ב: 20/11/2011