מאת: עו"ד אורי דלאל

 

בתיקים רבים המגיעים לפתחם של בתי הדין בהם מבקשים הנפגעים הכרה באוטם המוחי בו לקו כפגיעה בעבודה, מתעוררת שאלת הקשר הסיבתי שבין אירוע חיצוני של דחק נפשי בלתי רגיל המתרחש בעבודתו של הנפגע, המהווה אירוע חריג לגביו, לבין אירוע מוחי שאירע לאחריו.

 

באותם מקרים שבהם ייקבע כי אירוע מוחי נגרם כתוצאה מאירוע חריג בעבודה, תוכר הפגיעה כתאונת עבודה המזכה את הנפגע בזכויות והטבות מביטוח לאומי נפגעי עבודה.

 

במקרים של אירוע מוחי בעבודה או אירוע מוחי בעקבות העבודה מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא התחום כבר מהשלבים הראשוניים וזאת לצורך בירור ומימוש זכויות הנפגע בצורה המיטבית ביותר.

 

בהתאם לאסכולה הרפואית המקובלת בבתי הדין לחץ נפשי חד עלול לשמש כטריגר ביצירת אירוע ווסקולרי מוחי הן דימומי והן איסכמי.

 

על מנת שאירוע מוחי יוכר כתאונת עבודה יש להוכיח קרות אירוע חריג בעבודה בסמוך לפני קרות האירוע המוחי, כגון: כגון ויכוח חריף, התרגזות חריגה, מתח חריף, פעילות פיזית מאומצת ועוד. בנוסף, רק אם האירוע המוחי התרחש בסמוך לאחר האירוע החריג בעבודה אפשר שיתקיים קשר סיבתי בין האירוע המוחי לאירוע החריג בעבודה.

 

אירוע של דחק נפשי בלתי רגיל יכול לשמש כגורם הדק (טריגר), ולאו דווקא כגורם סיכון. מכאן, שהשאלה הנכונה אותה יש לשאול בהקשר זה הינה, האם האירוע החריג שאירע לנפגע בעבודתו, החיש את בואו של האוטם המוחי, או שהאוטם המוחי היה מתרחש באותו מועד, גם אלמלא האירוע החריג.

 

תביעות רבות להכרה באירוע מוחי כתאונת עבודה נדחות על ידי פקיד התביעות מטעם ביטוח לאומי, ועל כן יש חשיבות בפנייה לבתי הדין לעבודה באמצעות עורכי דין מיומנים.

 

משרדנו בעל ניסיון רב בייצוג נפגעים רבים אשר עברו אירוע מוחי בעבודה להכרה באירוע מוחי כתאונת עבודה.

 


 


עודכן ב: 16/07/2015