מאת: עו"ד אורי דלאל

 

קרע בגיד הכתף יכול להיגרם כתוצאה מפגיעה טראומטית או פגיעה כרונית עקב שימוש יתר ממושך לאורך שנים. ככל שהגיל עולה, הפגיעה בגידי הכתף הופכת לנפוצה יותר .

 

קרע בגיד הכתף יגרום לכאבים עזרים בכתף וייתכן אף לחולשה ביד. מבין הפגיעות הנפוצות בכתף אחת הפגיעות השכיחות הינה קרע בגיד הסופרספינטוס בכתף (SSP).

 

בין יתר הסימנים לקרע בגידי הכתף ניתן למצוא דלדול בשרירים, כאב בעת הרמת היד ובזמן הורדתה, חולשה בהרמת היד או בתנועות סיבוביות, קליקים בכתף ועוד.

 

האבחנה של קרע בגידי הכתף מבוססת בין היתר, על בדיקה קלינית (בדיקה גופנית), הדמיות כגון: U.S, MRI ועוד. הטיפול עשוי להיות שמרני או אף ניתוחי.

 

במידה וקרע בכתף נגרם כתוצאה מתאונת דרכים יש להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח המתאימה, כאשר גובה הפיצוי שייפסק יהיה תלוי במידה רבה באחוזי הנכות שייקבעו בתחום האורטופדי בגין הקרע בכתף.

 

במידה והקרע בכתף נגרם כתוצאה מתאונה אחרת, כגון נפילה, הרמת משקל, תנועה לא נכונה וכו', ייתכן ויש אפשרות להגיש תביעת נזיקין וזאת במידה והתאונה ארעה באשמתו (בשל רשלנותו של צד ג' כלשהו). תביעה זו יש לתמוך, בין היתר, בחוות דעת של אורטופד אשר ייקבע מהם אחוזי הנכות בגין הקרע בכתף ואת הקשר הסיבתי בין הקרע בכתף לתאונה.

 

ככל שהקרע בכתף נגרם כתוצאה מתאונת עבודה, הרי שיש לפנות גם לביטוח לאומי (ענף נפגעי עבודה), וככל שהתאונה תוכר כתאונת עבודה, הרי שזכאותו של הנפגע תיקבע בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו בגין הקרע בכתף.

 

קרע בכתף אחוזי נכות

 

חבלות שונות בכתף עשויות לגרום לנזקים שונים, כגון: נקיעה חוזרת של הכתף, מפרק נד של הכתף, קשיון של פרק הכתף והגבלת התנועות בפרק הכתף. פעמים רבות לאחר קרע של גיד הכתף נותרת הגבלת תנועות בפרק הכתף כאשר אחוזי הנכות נקבעים בהתאם לאופי ההגבלה. כך למשל הגבלת תנועה עד לגובה השכם מעניקה 15% נכות, עד °45 מהגוף או הגבלה ניכרת בסיבוב כלפי חוץ או פנימה 25% וכו'.

 

אם נגרם לך קרע בכתף כתוצאה מתאונה מוצע לפנות לעורך דין העוסק בנזיקין וביטוח לאומי לצורך מימוש זכויותיך.

 

עו"ד אורי דלאל בעל ניסיון רב בייצוג נפגעים בתביעות נזיקין ומימוש זכויות מול ביטוח לאומי.