תביעת רשלנות רפואית הינה תביעה נזיקית לקבלת פיצויים במקרים שבהם נגרם נזק כתוצאה מהתרשלות של גורם רפואי כזה או אחר. לרוב, מדובר בתביעות מורכבות המצריכות ידע וניסיון רב הן בפן המשפטי והן בפן הרפואי. לפיכך מומלץ לפנות לעו"ד נזיקין עם ניסיון ספציפי בתביעות רשלנות רפואית כבר מתחילת ההליך.

 

כדי להתחיל בבירור יסודי של תביעת רשלנות רפואית יש לאסוף תחילה את מלוא החומר הרפואי הרלוונטי (עורך הדין יוכל לעשות זאת עבור הלקוח באמצעות טופס ויתור על סודיות וייפוי כח).

 

לאחר השלמת איסוף החומר הרפואי ובירור כל העובדות הרלוואנטיות והשתלשלות העניינים, ולאחר שעוה"ד יסיים לנתח את החומר, בתיאום עם הלקוח, תיעשה פנייה למומחה רפואי בתחום המתאים לצורך קבלת ייעוץ ומתן חוות דעת בשאלה האם אכן היתה התרשלות רפואית, כלומר האם הייתה סטייה מפרקטיקה רפואית סבירה ומקובלת.

 

מדוע חייבים חוות דעת של מומחה רפואי פרטי?

 

ככלל, כל טענה שעניינה ברפואה צריכה להיתמך בחוות דעת רפואית ערוכה כדין. לפיכך, טענות בדבר רשלנות של הצוות הרפואי, טענות בדבר נזק רפואי ונכות רפואית שנגרמה, וטענות בדבר קשר סיבתי בין אותה התרשלות ואותו נזק חייבים להיות מוכחים על דרך הכלל באמצעות חוות דעת רפואית, ולעיתים יש צורך במספר חוות דעת.

 

המלצות על עורך דין לתביעת רשלנות רפואית

 

תביעות רשלנות רפואית שייכות לקטגוריה של תביעות נזיקין, ומכיוון שמדובר בתביעות מורכבות ומסובכות הדורשת מומחיות וניסיון רב, מומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום זה באופן ספציפי. לפני בחירת עורך הדין, מומלץ לברר את תחומי העיסוק העיקריים שלו ושל המשרד ולברר מה מידת ניסיונו, האם טיפל בתיקים דומים, מה היו תוצאות הטיפול, מי צפוי לטפל בתביעה, מהן ההוצאות הצפויות, מהו שכר הטרחה ועוד.

 

עורך דין מיומן ברשלנות רפואית יידע לאתר את העובדות הנחוצות, לתשאל ולתחקר את הלקוח כראוי, לאתר את החומר הרפואי המתאים ולנהל את התביעה באופן ראוי.

 

כמה זמן נמשכת תביעת רשלנות רפואית?

 

התשובה לשאלה זה משתנה ממקרה למקרה, והיא תלויה בגורמים משתנים רבים, בהם מידת מורכבות התיק, גודל הנזק שנגרם ועוד. ככלל, תביעות אלה עשויות להימשך מספר שנים.

 

מהו שכר הטרחה בתביעות רשלנות רפואית?

 

לרוב, משרדנו אינו גובה תשלום עבור פגישת ייעוץ ראשונית. שכר הטרחה בתיקי רשלנות רפואית נקבע באחוזים מהסכום שמתקבל. כלומר, אין דרישה ראשונית כלשהי לשכר טרחה, ורק במידה והתביעה מצליחה ומתקבל פיצוי ישולם שכר הטרחה בהתאם לאחוזים שסוכמו מראש (אין פיצוי אין שכר טרחה).

 

מהן ההוצאות הצפויות בתביעת רשלנות רפואית?

 

ההוצאה הראשונית הינה עבור צילום והעתקת התיקים הרפואיים הרלוואנטיים (לרוב מדובר במאות ₪ אלא אם מדובר בהיקף חריג של חומר רפואי). ההוצאה העיקרית בתביעות רשלנות רפואית הינה עבור חוות דעת רפואית, כאשר תחילה פונים לייעוץ ראשוני העולה מספר אלפי ₪, ובמידה והמומחה סבור כי ישנה רשלנות רפואית יש צורך בחוות דעת רפואית העשויה לעלות אף מעל ל-10,000 ₪ (תלוי בתחום בו נדרשת חוות דעת, במומחיות המומחה ועוד).

 

הוצאות נוספות הינן בגין תשלום אגרת בית משפט, ועוד הוצאות משתנות נוספות אותן יש לברר בפגישה עם עורך הדין.

 

במידה ואתה או מי מיקירך נפגע מרשלנות רפואית מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית.

 

עו"ד אורי דלאל בעל ניסיון רב בניהול תביעות רשלנות רפואית ומקרים קשים של נזקי גוף.


 


עודכן ב: 22/10/2012