מאת: עו"ד אורי דלאל

 

תביעות רשלנות רפואית רבות מתייחסות למקרי רשלנות רפואית בלידה.

 

ניהול רשלני של אחד משלבי ההיריון והלידה, עלול להוביל למותו של העובר טרם הלידה או להותירו עם פגיעה קשה מאוד (החל מפגיעות אורטופדיות ועד פגיעות מוחיות שתוצאותיהן קשות כגון: שיתוק מוחין, פיגור שכלי, התקפי פירכוסים, עיוורון, חירשות וכיוצ'ב).

 

מתי ניתן לחשוד בקיומה של רשלנות רפואית בלידה?

 

במידה ונולד יילוד עם פגיעה קשה (שלא צפו אותה מבעוד מועד) ו/או נפטר בסמוך או לאחר לידתו, מומלץ לברר בירור יסודי באשר לרשלנות אפשרית בלידה.

 

מניסיוני, לא אחת להורים יש אינטואיציה חזקה בעניין, וגם אם ניתן לפגיעה הסבר אחר על ידי הצוות הרפואי או שלא ניתן הסבר כלל מוצע לבחון אפשרות לקיומה של עילת תביעה.

 

המקרים בהם ארעה רשלנות רפואית בלידה עשויים להיות שונים ומגוונים, ובין היתר: רשלנות מצד הצוות הרפואי בכך שלא התייחסו לנתוני היולדת והעובר (לרבות העבר המיילדותי, אי ביצוע בדיקות נדרשות, התרשלות בפיענוח בדיקות (כגון U.S,מוניטור, בדיקות עזר נוספות וכו'), אי אבחון מצוקה עוברית בזמן באופן שהיה מונע לידת יילוד עם תשניק (אספיקציה), רשלנות באופן סיום הלידה נוכח הנתונים הרלוואנטים(לידה וגינלית או ניתוח קיסרי), רשלנות בביצוע לידת מלקחיים, רשלנות בביצוע לידתו אקום, שימוש בצוות רפואי לא מנוסה ו/או לא מתאים, אי מתן הסברים, סיכויים וסיוכנים ליולדת וכיוצ"ב.

 

איך מתחילים לברר קיומה שלעילת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה?

 

ייצוג ילדים הסובלים מנכות קשה כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה מצריך מומחיות מיוחדת וניסיון רב הן בהבנת מנגנון הפגיעה ועמידה על הצרכים הייחודיים של כל פרט והן בהשגת הפיצוי המקסימאלי עבור הנפגע ובני משפחתו באופן אשר יאפשר המשך שיקומו וישיג איכות חיים מירבית חרף הפגיעה. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון בתביעות רשלנות רפואית.

 

בשלב הבא, יש לאסוף את החומר הרפואי הרלוואנטי, ולפנות להתייעצות עם מומחים מתאימים, כאשר במידה ונמצא כי יש עילת תביעה פוטנציאלית יש לצרף לכתב התביעה חוות דעת של מומחה רפואי התומך ומבסס את טענות התביעה.

 

לאור העובדה כי כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה עלולים להיגרם נזקים קשים וחמורים אשר ישפיעו על היילוד ובני משפחתו למשך אריכות ימי חייו, תביעות בגין רשלנות רפואית בלידה נושאות בחובן פיצויים גבוהים מאוד (תלוי, בין היתר, בגובה הנזק והשלכתו התיפקודית על היילוד) במידה והן מתקבלות,כשסכום הנזק עלול להגיע גם מעל ל-10 מיליון שקלים.

 

כמה נהוג לשלם שכר טרחת עורךדין ומתי?

 

בתביעות רשלנות רפואית שכר טרחת עורך הדין נקבע בין הלקוחות ועורך הדין (אין תעריף מחייב). יחד עם זאת, מקובל כי שכר טרחת עורך הדין נקבע באחוזים מסכום הפיצויים שיתקבל אם יתקבל (כלומר במידה והתביעה נדחית הרי שעורך הדין אינו גובה שכר טירחה). יחד אם זאת, יש עורכי דיןשמבקשים לקבל גם סכום ראשוני מראש.

 

לנוכח ההשלכות האדירות הנובעות מלידת יילוד פגוע כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה, מומלץ כי הורים החושדים כי פגיעתם של ילדם אוילדתם ארעה עקב רשלנות בלידה יפנו לבירור יסודי.

 

עו"ד אורי דלאל מייצג ומטפל במקרים חמורים של רשלנות רפואית בלידה.  

 

 


עודכן ב: 07/07/2010