מאת: עו"ד אורי דלאל

 

 

מדריך זה נועד לספק עצות לנפגעי רשלנות רפואית בבואם לבחור עורך דין מתאים לייצגם בתביעת רשלנות רפואית.

 

ניהול תביעה בגין רשלנות רפואית מצריך ידע וניסיון הן בהיבט המשפטי והן בהיבט הרפואי, על כן נדרשת מיומנות רבה על מנת לטפל באופן הולם בתיק רשלנות רפואית.

 

 

בתביעות בגין רשלנות רפואית יש להוכיח התרשלות של הצוות הרפואי, את הנזק שנגרם לנפגע וכן קשר סיבתי בין אותה התרשלות לבין הנזק.

 

 

תביעות אלה מחייבות מומחיות כדי להוכיח כל אחד מהיסודות הללו. הדבר נכון הן לגבי שלב בדיקת קיומה של עילת תביעה בגין רשלנות רפואית, הן לגבי שלב הכנת התיק לתביעה ככל שמתברר כי אכן קיימת עילת תביעה, והן לגבי שלב ניהול ההליכים בבית המשפט.

 

 

לכן, מומלץ לבחור עורך דין שתחום עיסוקו הינו נזיקין ובאופן ספציפי רשלנות רפואית. עורך דין בעל ידע ניסיון ומיומנות בתחום, יידע לתחקר באופן הולם את הלקוח, להשיג את החומר הרפואי הרלוונטי, להתייעץ עם המומחים הרפואיים המתאימים, ולהכין את התיק כראוי, כדי להשיג תוצאה מכסימלית עבור הנפגע.

 

 

עורכי דין רבים בתחום אינם גובים תשלום עבור פגישת ייעוץ ראשונית (מומלץ כמובן לאשר את הדברים מראש).

 

 

איזה שאלות כדאי/מותר לשאול את עורך הדין בפגישה הראשונה ?

 

 

נקודת המוצא היא שללקוח מותר לשאול ת עורך הדין כל שאלה העולה על דעתו. אחרי הכל, הנפגע הוא זה אשר מתמודד ויאלץ להתמודד עם תוצאות הפגיעה כל ימי חייו.

 

 

מומלץ לשאול שאלות לגבי התחומים בהם עוסק עורך הדין, מידת ניסיונו, התיקים בהם טיפל ומטפל, האם טיפל בתיקים דומים בעבר ומה היו תוצאות הטיפול, אופי העבודה במשרד, נוהל התקשרות בין עורך הדין והלקוח ועוד.

 

 

עוד כדאי לשאול מי עורך הדין אשר ייצג את הלקוח באופן אישי (על מנת למנוע מצב שבו בהמשך התביעה או בשלבים שונים שלה ייצג את הלקוח עורך דין אחר אולי מנוסה פחות...)

 

 

מעבר לפן המקצועי, יש חשיבות כמובן גם לפו האישי ומידת ה"כימייה" והתקשרות בין עורך הדין ללקוח, שהרי תביעות רשלנות רפואית עלולות להימשך גם מספר שנים.

 

עוד כדאי לשאול בדבר ההוצאות הצפויות במהלך ניהול התביעה, סיכויי התביעה, אופן ניהול התביעה ועוד.

 

 

שכר הטרחה המקובל בתחום רשלנות רפואית נגבה באחוזים מסכום הפיצוי שמתקבל. במילים פשוטות, הלקוח אינו משלם לעורך הדין שכר טרחה מראש, ורק במידה ומתקבל פיצוי, עורך הדין גובה את שכר הטרחה באחוזים המסוכמים מסכום הפיצוי שהתקבל.

 

 

שיעור שכר הטרחה עשוי להתשנות ממקרה למקרה בהתאם למורכבות התיק ונסיבות העניין, ומומלץ לסכמו מראש.

 

עו"ד אורי דלאל מייצג מקרים קשים של רשלנות רפואית.
 

 


עודכן ב: 18/09/2010