מאת: עו"ד אורי דלאל

 

מדריך זה נועד לספק עצות שימושיות לנפגעים בבואם לבחור עורך דין מתאים וראוי לייצגם בתביעה בגין נזקי גוף.

 

ניהול תביעה בגין נזקי גוף מצריך ידע וניסיון הן בהיבט המשפטי והן בהיבט הרפואי, על כן נדרשת מיומנות רבה וניסיון על מנת לטפל באופן הולם בתביעות אלה.

 

יש לזכור כי נזקי גוף יכולים להתרחש על רקע גורמים שונים כגון רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות שונות, פגיעות ממטרדים ומכשולים ועוד.

 

בנוסף, במקרה שבו נגרמה פגיעת גוף ייתכן וקיימות זכויות נוספות כגון תביעות מכוח פוליסות ביטוח (אובדן כושר עבודה, נכות מתאונה, ביטוח חיים, תאונות אישיות, תאונות אישיות לתלמידים ועוד), תביעות כנגד המוסד לביטוח לאומי, תביעות נגד קצין התגמולים ועוד.

 

על כן חשוב לבחור עורך דין מתאים אשר יוכל לממש את הזכויות של אותו נפגע בצורה המיטבית.

 

לכן, מומלץ לבחור עורך דין שתחום עיסוקו הינו נזיקין ובאופן ספציפי נזקי גוף. עורך דין בעל ידע ניסיון ומיומנות בתחום, יידע לתחקר באופן הולם את הלקוח, להשיג את החומר הרפואי הרלוונטי, להתייעץ עם המומחים הרפואיים המתאימים, ולהכין את התיק כראוי, כדי להשיג תוצאה מכסימלית עבור הנפגע.

 

עורכי דין רבים בתחום אינם גובים תשלום עבור פגישת ייעוץ ראשונית (מומלץ כמובן לאשר את הדברים מראש).

 

אילו דברים כדאי לברר או לשאול לפני שבוחרים עורך דין לתביעה נזיקית?

 

נקודת המוצא היא שללקוח מותר לשאול את עורך הדין כל שאלה העולה על דעתו. אחרי הכל, הנפגע הוא זה אשר מתמודד ויאלץ להתמודד עם תוצאות הפגיעה כל ימי חייו.

 

 מומלץ לשאול שאלות לגבי התחומים הספציפיים בהם עוסק עורך הדין, מידת ניסיונו, התיקים בהם טיפל ומטפל, האם טיפל בתיקים דומים בעבר ומה היו תוצאות הטיפול, אופי העבודה במשרד, נוהל התקשרות בין עורך הדין והלקוח ועוד.

 

עוד כדאי לשאול מי עורך הדין אשר ייצג את הלקוח באופן אישי (על מנת למנוע מצב שבו בהמשך התביעה או בשלבים שונים שלה ייצג את הלקוח עורך דין אחר אולי מנוסה פחות...)

 

מעבר לפן המקצועי, יש חשיבות כמובן גם לפו האישי ומידת ה"כימייה" והתקשרות בין עורך הדין ללקוח, שהרי תביעות בגין נזקי גוף קשים עלולות להימשך גם מספר שנים.

 

עוד כדאי לשאול בדבר ההוצאות הצפויות במהלך ניהול התביעה, סיכויי התביעה, אופן ניהול התביעה ועוד.

 

יש כמובן לקבל אינפורמציה לגבי שכר הטרחה כדי למנוע הפתעות לא נעימות בהמשך הדרך.

 

עורכי דין רבים בתחום הנזיקין גובים שכר טרחה באחוזים מסכום הפיצוי שמתקבל. במילים פשוטות, הלקוח אינו משלם לעורך הדין שכר טרחה מראש, ורק במידה ומתקבל פיצוי, עורך הדין גובה את שכר הטרחה באחוזים המסוכמים מסכום הפיצוי שהתקבל.

 

 שיעור שכר הטרחה עשוי להתשנות ממקרה למקרה בהתאם למורכבות התיק ונסיבות העניין, ומומלץ לסכמו מראש.

 

מדריך שימושי זה נכתב על ידי עו"ד אורי דלאל המייצג מקרים קשים של נזקי גוף ורשלנות רפואית.