זהו פסק דין מיום 1/4/2009 שניתן  בבית המשפט העליון ע"י ההרכב: כבוד השופטים  נאור , רובינשטיין וג'ובראן. בע"מ 2338/09

 

עו"ד רודניצקי- דרורי הגישה בקשת רשות ערעור וכן בקשה לצו עיכוב ביצוע  לבימ"ש העליון על פסק דינו של בימ"ש המחוזי בחיפה, שפסק בערעור של הלקוחה על פסק דינו של בימ"ש לעניני משפחה בחדרה. כנגד הלקוחה עמד צו של בימ"ש לעניני משפחה להשיב את הילד מיד לאביו ולהחזירו לצרפת.

 

מדובר היה בנישואים בין אזרח צרפתי ממוצא פרואני , לבין בחורה ישראלית מקיבוץ גדול בצפון הארץ, הזוג נישא בנישואי קפריסין והתגורר בקיבוץ כמה שנים , נולד להם ילד, וכשהגיע הילד לגיל חמש, ביקש אביו לנסוע לצרפת באופן זמני בכדי להביא לעצמו עבודה לישראל . האם נעתרה לבקשת בעלה, ויחד עם הילד נסעו לצרפת.

 

כשהיגיעו לצרפת שינה טעמו  וסרב לחזור לארץ. רק לאחר שהאם שהיתה שוב בהריון ועמדה ללדת, התחננה אליו שיתן לה לחזור הביתה , הסכים לתת לאשתו ולילדו לחזור הביתה לארץ. כעבור כמה שבועות בא לארץ , ובו ביום שאשתו ילדה את בנם  השני בניתוח קיסרי, הגיש כנגדה תביעת משמורת  בבית משפט לענייני משפחה , כאשר הוא מסתמך על אמנת האג להחזרת ילדים חטופים שישראל חתומה עליה. בימ"ש לעניני משפחה קיבל את בקשתו וציווה על האם לתת את הילד. האשה הגישה ערעור לבימ"ש מחוזי בחיפה ונדחתה. בינתיים יצא כנגדה צו מבימ"ש משפחה כי עליה למסור את הילד לאביו תוך כמה ימים בכדי שיקח אותו לצרפת.

 

הלקוחה הגיעה לראשונה לעו"ד רודניצקי- דרורי כאשר חרב צו בימ"ש לעניני משפחה תלוי מעל ראשה והיה עליה למסור את הילד תוך כמה ימים.(בימ"ש לעניני משפחה אפילו לא הסכים לתת לילד לסיים את כיתה א' . ) עורכת הדין השיגה לה צו עיכוב ביצוע של בית המשפט העליון שמבטל את הצו שניתן ע"י בימ"ש לעניני משפחה, וכן הגישה בקשת רשות הערעור שהתקבלה.

 

בדיון בערעור בבית המשפט העליון הבהירו השופטים כי  עליהם לפסוק בהתאם לאמנת האג שישראל חתומה עליה, ודחו את טענת האם כי ביצוע פסק הדין יגרום להפרדת אחים. בפועל הלקוחה קיבלה דחיה של כארבעה חודשים לביצוע פסק הדין של בית משפט לעניני משפחה.הילד שהיה כבר כבן שבע , הספיק לסיים את כיתה א' ולצאת לחופשת קיץ בישראל.  

 

עורכת הדין המליצה ללקוחה להגיש ערעור בצרפת, בבית משפט לערעורים. כיום הענין תלוי ועומד בפני ערכאות בצרפת.

 


עודכן ב: 29/06/2010