וועדות רפואיות חורצות את גורלנו במקרים רבים: לרבות בבואנו להתמודד מול המוסד לביטוח לאומי, נכות כללית, נכות נפגעי עבודה, שירותים מיוחדים, ילד נכה, ניידות ועוד.

 

המשותף לכולן, שהן אלו שתיקבענה את זכויותינו במידה וניאלץ לעמוד מולן.

כוחן של ועדות אלו הוא רב מאד וניתן לומר שאף כשמדובר בועדת ערר כוחן אף עולה על כוחם של שופטי בית המשפט או בית הדין לעבודה, שכן על החלטותיהם ניתן לערער בשאלה משפטית בלבד ולא רפואית.

התחושה היא שרבים מתאכזבים מהחלטות הועדות הרפואיות וסבורים כי נעשה עימם עוול. נראה כי אלה ההולכים עם תחושה זו אין להם אלא להלין על עצמם, שכן ברור לגמרי שכמו שאדם לא יעיז להופיע בגפו בבית משפט בעניין חשוב מאד עבורו, כך גם אין להופיע בפני ועדה רפואית כלשהיא ללא ייצוג.

המופיע בפני ועדה רפואית יווכח כי הזמן שיעמוד לרשותו לטעון טענותיו לא יעלה על דקות ספורות. במצב כזה יש לנצל את הזמן הקצר לטיעונים מיוחדים ומנצחים. טיעונים כאלה לרוב מושגים לאחר לימוד יסודי מאד ומעמיק את מצבו הרפואי של החולה ואי אפשר בלי ידיעת החוק והתקנות על בוריין ואת המשמעויות הנובעות מהן.

עורכי הדין המתמחים בהופעות בוועדות ואשר צברו נסיון רב בכך, יודעים בדיוק מה חשוב שהוועדה תשמע ומה לא. הייתי ממליץ לכל אחד ללא יוצא מן הכלל לא להופיע לוועדה רפואית ללא ייצוג עורך דין שזו התמחותו. הנזק שעלול להיגרם מהופעה כושלת, עלול להיות במקרים רבים בלתי הפיך. כל כך הרבה גורמים הם שמשפיעים על החלטות הוועדה שאין להקל ראש בכך. קרוב לוודאי שרבים יכלו לשפר את מצבם אם רק היו יודעים להיעזר במומחים המתאימים.  
 

ולבסוף, משרדנו ממליץ שלא לוותר בשום פנים ואופן על הופעה משותפת של עורך הדין והלקוח בפני הוועדה.


עודכן ב: 02/10/2012