הזמר משה פרץ הורשע בהעלמת הכנסות, עבירות פליליות שעונשן כבד. אבל במדינת ישראל בה לרוב רק עבריינים מן השורה ואנשי פוליטיקה נכנסים לכלא, לא בטוח שעונשו יהיה מאסר.

 

בחודש מאי 2013 הוגשו כתבי אישום כנגד הזמר משה פרץ ואמרגנו אמנון זינדני, שבהם הואשמו השניים באי דיווח על הכנסות שהתקבלו מהופעות במשך כשנתיים, שהיקפן מגיע לכמיליון שקלים, ובהגשת דיווחים כוזבים לרשויות מס הכנסה ולרשויות מע"מ, בניהול ספרים כוזבים ובשימוש בתחבולות ובעורמה במטרה ברורה ומכוונת להתחמק מתשלום מס. משה פרץ אף נעצר לחקירה בנושאים אלה בשנת 2010, אלא שבעוד שאמנון זינדני הגיע לעסקת טיעון עם הפרקליטות לפני כשנה וחצי במסגרתה ישלם קנס ויבצע עבודות שירות, פרץ טען לחפותו.

 

כעת, כמעט שלוש שנים לאחר הגשת כתבי האישום, במסגרת הסדר טיעון מול רשות המסים הודה משה פרץ כי בין שנת 2007 לשנת 2009 העלים הכנסות מהופעות בהיקף של כמיליון שקלים, ומע"מ בסכום של כ-140 אלף שקלים. בעקבות הסדר הטיעון, בית משפט השלום ברמלה הרשיע את פרץ ביום חמישי (10/3/16) בהעלמת הכנסות – והפרקליטות הודיעה כי תדרוש לגזור עליו עונש של מאסר בפועל.

 

האם משה פרץ יקבל הנחת סלב?


כתב האישום בו הורשע פרץ כולל עבירות מהותיות, הכוללות גם עבירות מס הכנסה וגם עבירות מע"מ בהיקפים לא מבוטלים ובסכום גדול ביותר, שיש בהן כוונה של ממש להתחמק מתשלום מסים ושרוב הנאשמים בהם מוצאים עצמם מאחורי סורג ובריח.


ובכל זאת, למרות העבירות הפליליות החמורות, לא פעם בוחרים בתי המשפט שלא להטיל עונשים חמורים על אנשים ידועים מסיבות ונימוקים שונים, למשל התחשבות בפגיעה הציבורית בשמם הטוב, חשיפה מוגברת של מצבם הקשה של הידוענים לקהל הרחב באמצעות כלי התקשורת ולא פעם גם פגיעה חמורה במקור פרנסתם. המקרה עשוי להיות דומה גם במקרה הנוכחי של משה פרץ.


מספיק להיזכר במקרה של הזמר אייל גולן אשר הואשם בהעלמות מס בהיקף של 2.5 מיליון שקלים אך לבסוף ביצע ארבעה חודשי עבודות שירות בלבד, או הבמאי והשחקן יהודה ברקן שהואשם בהעלמות מס בסך של 1.6 מיליון שקלים, בשביל להבין שבמקרים רבים ככה זה עובד במדינת ישראל, רק עבריינים פשוטים ואנשי נכנסים למאסר מאחורי סורג ובריח. סלבס עדיין לא.


על כך נוספת העובדה כי אמרגנו של משה פרץ הודה, במסגרת עסקת טיעון, בהעלמת מסים בסך של 1.5 מיליון שקלים, ונענש בשישה חודשי עבודות שירות יחד עם תשלום קנס כספי. האמרגן אף הסיר את המחדלים ושילם את המס. גם בגין אלו סביר כי גם על משה פרץ ייגזר עונש דומה לזה של אמרגנו.

 

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד עו"ד לתחום המסים, המספק ייצוג וייעוץ משפטי במקרי עבירות מס הכנסה, עבירות מע"מ, הלבנת הון וצווארון לבן.