דחיית טענות חברת הביטוח בדבר אשם תורם והגדלת הסיכון הביטוחי


חברת הביטוח סירבה לפצות בעלים של משאית אשר נגנבה בעת שרעולי פנים חמושים חטפו את הנהג ולקחו את המשאית. טענות חברת הביטוח כי על בעל המשאית היה לבדוק מהו יעד המשאית, ולהודיע לסוכן הביטוח מיהו נהג המשאית וכי הגדיל את הסיכון כאשר נתן לנהג אחר לנהוג בה, טענות חברת הביטוח נדחו על ידי בית המשפט, וחברת הביטוח חויבה לשלם לבעל המשאית סך של 201,000 ₪.

דחיית טענות חברת הביטוח בדבר רשלנות תורמת


חברת הביטוח סירבה לפצות בעלים של מכונית אשר נגנבה בטענה כי בעל המכונית התרשל בעת שהשאיר את המפתחות בתוך הרכב. טענה זו, בעת ניהול המשפט התבררה כלא נכונה, וכי המפתחות נגנבו מכיסו של בעל הרכב אשר בכל העת אף שמר על קשר עין עם הרכב. חברת הביטוח חויבה לשלם לבעל הרכב סך של 55,000 ₪.

קבלת תביעה בגין שריפת עסקו של התובע


התובע הגיש תביעה כנגד חברת החשמל בגין שריפה שפרצה בעסקו וכילתה את המבנה והתחולה, ומקורה בארון החשמל של העסק. טענות חברת החשמל כי אינה אחראית למקרה ולנזק מאחר והתובע סילף חוטי חשמל בארון החשמל וכתוצאה מכך נגרם קצר אשר גרם לשריפה לא נתקבלו בבית המשפט ובסופו של יום חויבה חברת החשמל לשלם לתובע סך של 400,000 ₪.

דחיית טענת חברת הביטוח בדבר מירמה של המבוטח


חברת הביטוח סירבה לפצות מבוטח בגין נזקי פריצה לביתו, עקירת כספת וגניבת כל התכשיטים ודברי הערך ממנה, וזאת בטענה כי הפריצה והגניבה בוימו על ידי המבוטח. על בסיס חוות דעת מומחה מטעמנו כמו גם מומחה מטעם בית המשפט הופרכו ונדחו כל הטענות הנ"ל, וחברת הביטוח חויבה לפצות את המבוטח בסך של 150,000 ₪.

דחיית טענת חברת הביטוח בדבר אי התקנת מיגון נדרש


חברת הביטוח סירבה לפצות בעל משאית שנגנבה כי המיגון אשר היה מותקן במשאיתו לא תאם כלל לדרישות המיגון של חברת הביטוח, וכי בעל המשאית היה מודע לאי התאמות אלו. תביעת בעל המשאית נדחתה בבית משפט השלום אך במסגרת ערעור לבית המשפט המחוזי התקבל הערעור פה אחד, ונפסק כי חברת הביטוח הייתה מודעת לאי ההתאמות במיגון ובכל זאת המשיכה לבטח את המשאית. חברת הביטוח חויבה לשלם לבעל המשאית סך של 180,000 ₪.

דחיית טענת חברת הביטוח בדבר אי הפעלת מיגון ומרמה של המבוטח


חברת ביטוח סירבה לפצות בעלים של בית מרקחת אשר נפרץ ותכולתו נגנבה, וזאת בטענה כי מערכת האזעקה בבית המרקחת לא הופעלה כנדרש, וכי בעל בית המרקחת הצהיר באופן כוזב על פריטים שלמעשה לא נגנבו. במהלך ניהול המשפט הוכח כי מערכת האזעקה בבית המרקחת הופעלה ופעלה כנדרש בעת הפריצה, וכי לא היה כל כזב בדיווח בעל בית המרקחת בדבר הפריטים שנגנבו. חברת הביטוח חויבה לשלם לבעל בית המרקחת סך של 100,000 ₪.

דחיית טענות חברת הביטוח בדבר רשלנות תורמת של המבוטח


המבוטח, בעל רכב מסחרי חדש, סבל מתקלות חוזרות ונשנות במערכת אספקת הדלק של הרכב. לאחר מספר תיקונים במוסך שלא צלחו, החליף המבוטח בעצמו את אחד מצינורות המערכת. מספר חודשים לאחר מכן עלה הרכב באש תוך כדי נסיעה. חברת הביטוח התנערה מחבותה בטענה כי המבוטח החליף צינור במערכת הדלק על דעת עצמו ובאופן רשלני, והתרשלותו זו בלבד היא שגרמה לנזק ולאובדן הרכב. במהלך ניהול המשפט ועל בסיס הגשת חוות דעת מומחה מטעמנו, הוכח כי הצינור הוחלף בידיעת והסכמת המוסך המורשה, והמבוטח (אשר הינו מכונאי רכב מוסמך) לא פעל כלל ברשלנות. בית המשפט דחה את טענת חברת הביטוח וחייב אותה לשלם למבוטח פיצויים בסך של 100,000 ₪.

 


עודכן ב: 17/10/2013