עניינו של פסק הדין בשיגור דברי פרסומת לתיבת הדוא"ל של התובע ללא הסכמתו ובניגוד לחוק.

 

התובע: חיים איציקובסקי

 

נגד

 

הנתבעים: 1. סקס אאוטלט (sexoutlet.co.il).


2. יצחק (צחי) צימט.


3. אפרת צימט.


4. צימטים תקשורת בע"מ.

סיפור המקרה בקצרה:

הנתבעים שיגרו באמצעות צד ג' (גורם משווק) לתיבת הדוא"ל של התובע, 2 מיילים פרסומיים בעלי אופי מיני, במטרה לעודד את התובע לרכוש את מוצרי הנתבעת 1, שהינם מוצרי סקס לנשים.

טענות ההגנה העיקריות של הנתבעים בבית המשפט

א. הנתבעים טענו כי שיגרו את המיילים באמצעות צד שלישי (גורם משווק) לאחר שבדקו אודותיו. לפיכך הם לא שיגרו את הפרסומים ביודעין ולכן לא חלה עליהם אחריות.

ב. עוד טענו הנתבעים כי אנשים נוספים התלוננו כלפיהם, על כך שנשלחו לתיבות הדוא"ל שלהם דברי פרסומת בעלי אופי מיני מבלי שהסכימו לכך והנתבעים סגרו את התלונות הללו בהתנצלויות. בנוסף טענו כי הוגשה כלפיהם תביעה בעבר, בעניין זה, אך התביעה נסגרה בפשרה.

ג. עוד טענו הנתבעים כי בסך הכל מדובר במיילים וכי לא היתה להם כל כוונת זדון או כוונה לפגוע באיש.

ד. עוד טענו הנתבעים כי ניסו להגיע עם התובע לפשרה (הציעו 500 ₪), אך התובע לא הסכים לפשרה.

ה. לבסוף טענו הנתבעים כי בעקבות התלונות הרבות והגשת התביעה, הם הפסיקו לפרסם באמצעות צד ג'. ובכלל.

פסק הדין

"לפניי תביעת התובע על סך של 2,000 ₪, וזאת בשל שליחת 2 הודעות פרסומת מטעמן של הנתבעות 1 ו- 4. תוכן ההודעות נוגע לעניינים אינטימיים, מיניים.

 

לאחר ששמעתי את הצדדים, החלטתי לקבל את התביעה ברובה, ולחייב את הנתבעות 1 ו- 4 בסך 1,800 ₪ אשר ישולמו לתובע.

 

להלן טעמי: נציגי הנתבעות 1 ו- 4 מסרו כי פנו מבלי לבדוק בדיקה נדרשת מאדם נוסף, וסמכו עליו כי הוא זה אשר ישלח עבורן את דברי הפרסומת. אינני מקבלת את דבריהם לפיהם ניתן להסתפק בשיחה טלפונית או בשליחת דוא"ל בלבד לשם שכירת שירותים כאמור, ואני מוצאת כי דברי הפרסומת שוגרו ביודעין.

 

באשר לגובה הפיצוי – המדובר בשתי הודעות אשר נמצאות ברף הגבוה מבחינת חומרת נסיבות שליחתן. ראשית, תוכנן כאמור הינו תוכן מיני שאינו שגרתי ואינו דבר של מה בכך, ועשוי לפגוע במקבלו, מקום שהאחרון לא הסכים לדברי שליחתן. שנית, אין בהודעות אפשרות להסרה והן אינן מציינות בכותרתן כי מדובר בדברי פרסומת. לקחתי בחשבון לעומת זאת את דברי הנתבעות 1 ו- 4 כי הפסיקו את משלוח דברי הפרסומת, וכי כיום הם מבינים את הצורך והחובה לעמוד בהוראות החוק כדבעי.

 

סוף דבר, אני מקבלת את התביעה ומחייבת כאמור לעיל את הנתבעות 1 ו- 4, ביחד ולחוד, לשלם לתובע סך 1,800 ₪, וזאת תוך 30 יום מהיום, שאם לא כן, יישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום המלא בפועל". 

 

ת"ק (ת"א) 15113-10-15 איציקובסקי נ' סקס אאוטלט (sexoutlet.co.il) ואח', (5 ליולי 2016)

 


עודכן ב: 17/07/2016