פשיטת רגל על ידי נושה


פשיטת רגל היא הליך שבסיסו כינוס או תפיסת נכסי החייב, והכרזה על ידי הנושה על החייב כפושט רגל שאינו יכול לפרוע עוד חובותיו, וחוששים שהחייב מבצע תרגילי מרמה והברחת נכסים או התחמקות מלפרוע חובות שעולים בסך כל החובות שהוא חב להם, ואינו פחות מ-87,400 שקלים נכון לשנת 2014.


או אז כל נכסיו נתפסים וניתן לגלות ולחלק את נכסיו לנושה או לשאר הנושים, תוך מניעת הברחת נכסים של חייב.


פשיטת רגל על ידי חייב שכיר או עצמאי


כאשר אדם פרטי שכיר, עצמאי או בעל חברה אינו יכול לכרוע תחת נטל החובות שלא יפחת מסך של 17,481 שקלים נכון לשנת 2014, הוא רשאי לפנות בבקשה לבית המשפט שיכריז עליו כפושט רגל.


או אז מתמנה לו כונס נכסים תוך כשלושה חודשים וכן מתמנה מנהל מיוחד שמקבל את נכסיו, והחייב עובר תהליך בירור ומעקב האורך כשלוש עד חמש שנים עד קבלת הפטר, כלומר מחיקת רוב החובות של החייב למעט כמה סוגי חובות המופיעים בחוק.


מהי הגבלת חידוש רישיון נהיגה על ידי ההוצאה לפועל?


בהתאם לרפורמה משנת 2008 (תיקון מס' 29 - התשס"ט) תוקן חוק ההוצאה לפועל, ולפיו יצומצם חופש החייב על ידי הגבלת חידוש רישיון הנהיגה או עיכוב רישיון הנהיגה.


המשמעות להגבלת רישיון הנהיגה היא כאשר מסתיים תוקף הרישיון לא ניתן לחדש אותו, כאילו לא שולמה אגרת רישיון הנהיגה.


חייב בהוצאה לפועל שסך החוב שלו גבוה מעשרות אלפי שקלים לנושים שונים ואין באפשרותו לעמוד בתשלומים ובריביות ולפרוע את חובו, מומלץ כי יפנה להליך של פשיטת רגל ויעמוד בתנאי בית המשפט המחוזי וכונס הנכסים, עד סילוק חובותיו בהפטר מיוחל.


בבקשת חייב לפשיטת רגל שנערכה על ידי עורך דין מומחה בתחום ייקבע צו תשלומים נמוך, עיכוב הליכים בצו מבית המשפט המחוזי בדבר כינוס נכסים תוך כשלושה חודשים, צו קבלת כל נכסי החייב לידי כונס הנכסים הרשמי, צו תשלומים לכונס הנכסים נוח יותר וכן עיכוב הליכים כללי לכל הליכי ההוצאה לפועל כנגד החייב.


עיכוב הליכים זה מפי בית המשפט המחוזי מורה כי ההגבלה של ההוצאה לפועל לחידוש הרישיון תבוטל, והרישיון שלכם יהיה בר חידוש!


פשיטת רגל היא הדרך המעשית האפשרית לביטול הגבלת רישיון הנהיגה


בדרכי ההוצאה לפועל מאוד קשה לבטל את הגבלת רישיון הנהיגה, אולם באמצעות פשיטת רגל ניתן לבטל את הגבלת רישיון הנהיגה של החייב בהוצאה לפועל. פשיטת רגל היא הדבר נכון ביותר והמומלץ לחייבים בסכומים גדולים שלא יכולים לפרוע את חובותיהם.


היתרון בפשיטת רגל הוא "ניקוי אורוות" ללא ריביות של כל הנושים הישנים והחדשים לפני קבלת צו הכינוס, ותשלום עתי לכונס הנכסים במשך כחמש שנים פחות או יותר עד לקבלת הצו המיוחל של בית המשפט המחוזי להפטר.