עורך דין ביטוח- כיצד בוחרים עורך דין לצורך תביעה נגד חברת ביטוח ?


אם אתם מבוטחים במסגרת ביטוח דירה, רכב, עסק, קבלנים, חיים בריאות, אבדן כושר עבודה או כל פוליסה אחרת ונאלצתם להגיש תביעה לחברת הביטוח, אתם בוודאי יודעים שחברות הביטוח לא ממהרות לשלם כסף למבוטחים.


יתרה מכך, חברות הביטוח מנסות לדחות את הכיסוי הביטוחי של המבוטחים ולעתים ללא כל הצדקה וזאת בהסתמך על מתן פרשנות יצירתית לחריגים בפוליסה ולעתים אף "המצאת" חריגים שאינם קיימים.


לפיכך, למבוטחים אסור לוותר בהתמודדות מול חברות הביטוח מכיוון שבחלק גדול מהמקרים קיימת עילת תביעה נגד חברת הביטוח למרות דחיית הכיסוי הביטוחי.


תחומי המשפט האזרחי נחלקים למספר רב מאוד של תתי תחומים ולאור התפתחות החקיקה והפסיקה בקצב מהיר חל צורך בהתמקצעות ספציפית בכל תחום.


התמחות בדיני ביטוח הינה "תת התמחות" מיוחדת המשלבת בין דיני הביטוח לדיני החוזים ודיני הנזיקין.
לא כל עורך דין מכיר היטב את החקיקה, התקנות וחוזרי המפקח על הביטוח בקשר לפוליסות הביטוח ואת מישור היחסים המורכב שבין חברת הביטוח, המבוטח וסוכן הביטוח.


כמו כן, הפסיקה בתחום דיני הביטוח ולרבות החידוד בנושא סייגים שונים בפוליסות השונות מתחדשות חדשות לבקרים ורק עורך דין ביטוח שעוסק בתחום זה כעיסוק מרכזי מתעדכן בפסיקה השוטפת.


גם ניהול התיק בבית המשפט מצריך ידע בביצוע פעולות ייחודיות לתחום דיני הביטוח, כגון: הגשת בקשה למחיקת טענות שלא הועלו על ידי חברת הביטוח עוד לפני הגשת התביעה לבית המשפט, איזכור אסמכתאות משפטיות הייחודיות לתחום דיני הביטוח ועוד.


לפיכך, כאשר מחפשים עורך דין לצורך תביעה נגד חברת הביטוח יש לוודא היטב אודות השכלתו ונסיונו בתחום דיני הביטוח.
 


עודכן ב: 22/07/2013