ביום 6.7.11 פסק בית משפט השלום בת"א בת.א. 10105/04 כי חברה שייבאה מקרר אינה אחראית לרשלנות של תחנת השירות שלה.

 

גם אם התרשלה תחנת השירות, והדבר לא הוכח, הרי שהיבואן אינו אחראי לרשלנות תחנת השירות, אשר התקינה צינורית במקרר הכולל מזנון "אייס מייקר", ואשר הצינורית שהותקנה התבקעה וכתוצאה מכך דלפו מים במרבית שטחי הבית וגרמו לנזק כבד למבנה ותכולה.

 

בפסק הדין נפסק "אכן, עיינתי וחזרתי ועיינתי בכתבי הטענות מטעם התובעת ולא מצאתי מענה לשאלה מהו הבסיס המשפטי עליו נשענות הטענות כנגד הנתבעת 1 ואין לי אלא להסכים עם הניתוח המשפטי, אשר ערכה חברתי כב' השופטת פנינה פליגלמן בת"א (שלום ת"א) 58481/04 איילון בע"מ - חברה לבטוח נ' ג.ש.מ קירור חשמל בע"מ, תק-של 2008(3), 5508 (2008) ואשר צורף לסיכומי הנתבעת 1 וקובע כי גם בעניינו, העובדה כי הצד השלישי מהווה תחנת שירות עבור הנתבעת 1, אינה הופכת אותה כפועל יוצא מכך לאחראית על פעולותיו של הצד השלישי, גם מקום בו הוכח כי התרשלו, וכאחראי באחריות ישירה או שילוחית למעשיו ו/או למחדליו כפי שנטען, מכאן שדין התביעה כנגד הנתבעת 1 להידחות בהעדר עילה וכפועל יוצא מכך דין ההודעה לצד השלישי והצד הרביעי להידחות".

 

הוא הדין לגבי תחנת שירות, אשר התקינה מסנן בבית הלקוח, וכתוצאה מסדק במסנן הוצף הבית. באותו מקרה נקבע כי החברה היבואנית של המקרר אינה אחראית בנזקין כלפי המבוטח.

 

בשתי התביעות הנ"ל נדחו תביעות השיבוב שהגישו חברות הביטוח כנגד יבואן המקרר.

 


 


עודכן ב: 11/07/2011