כאשר שני צדדים מסוכסכים, בין אם מדובר בסכסוך מסחרי או בין אם עסקינן בסכסוך אזרחי, יש לצדדים מספר אפשרויות. לדוגמא, פנייה לבית המשפט כתביעה של אחד הצדדים, תביעה קטנה או תביעה בבית משפט השלום. עם זאת, קיימת גם אפשרות נוספת, אשר מאפשרת פתרון סכסוכים - "סולחה", בצורה עדינה וגמישה יותר, בעזרת הליך גישור.


בכל הליך גישור, על הצדדים לבחור מגשר אשר ינהל את הליך הגישור ויביאם להסכם גישור מספק. הסכם גישור מספק הינו הסכם אשר ירצה את שני הצדדים. המגשר יכול להיות עורך דין מגשר או כל אדם אחר, אשר הוסמך כמגשר ואשר הוסכם כי ינהל את הליך הגישור, עד לכדי הבאת הצדדים להסכם גישור מקובל. יחד עם זאת, חשוב להבין כי על מנת ליצור גישור יעיל, מהיר ואיכותי, יש צורך במגשר, אשר יש ניחן באיכויות גבוהות, יכולת פישור והבנה טובה של הצדדים, זיהוי ויצירת פתרונות יצירתיים ואפקטיביים במצבים שונים, ניסיון בהליך גישור ברמות ובתחומים שונים, כל זאת במקביל להיותו אדם בעל יכולות ניהול הליך, בצורה אשר מעודדת שיחה, מעודדת היפתחות של הצדדים ומעודדת רצון להגיע לפתרון הוגן לשני הצדדים, אשר ייכתב בהסכם גישור.

 

במידה והמגשר אינו ניכן באלו ואינו מצליח לנהל הליך גישור מועיל, הנושא המובא לגישור יכול לעבור לבית המשפט, ובכך ליצור לצדדים עלויות מיותרות וזמן מבוזבז. מגשר טוב אינו קוסם. עם זאת, מדובר באדם בעל הכשרה, יכולות וניסיון רב, אשר מעניקים לו אחוזים גבוהים מאוד להצלחה, כמעט בכל הליך גישור. לעורך דין מגשר ישנו, בדרך כלל, יתרון משמעותי על פני מגשרים אחרים. עורך דין מגשר, הינו בעל הבנה עמוקה יותר של רזי המשפט והחוק ויש לו את הניסיון וההבנה שיתרמו, בדרך כלל, יותר להליך גישור, מאשר מגשר אשר אינו עורך דין.

 

עורך דין מגשר - חיסכון בהוצאות ועוגמת הנפש


מכיוון שמלכתחילה, כוונת הצדדים שבאים לגישור, הינה לחסוך בעלויות משפט, לחסוך בעוגמות נפש ובסיבוכים נוספים מיותרים, מומלץ לפנות לעורך דין מגשר, או מגשר בעל רקע משפטי. כמו בכל תחום ובכל פעולה, גם בגישור ובבחירת מגשר - ככל שתקפידו על בחירת קלפים מנצחים , כך תרוויחו ותנצחו יותר.


מגשר טוב ינחה את הצדדים כבר מתחילת תהליך גישור, להיות קשובים, פתוחים, להגיע ממקום אמיתי שמנסה לפתור את הסכסוך, ולשמור על הליך גישור כמה שיותר ישר ונקי. חשוב להקשיב למגשר, שהינו בעל ניסיון, ולנסות לתרום כמה שיותר להליך גישור מועיל. בנוסף לכל אלו, כימיה היא אינה דבר של מה בכך. מגשר צריך להשרות אווירה מאפשרת ורגועה, אשר תגרום ליצירת פתרונות והגעה להסכם גישור. הקפידו אפוא להיפגש עם המגשר טרם סגירת ההסכם עימו. שימו לב, חשוב לעמוד על כך שלשני הצדדים תהיה כימיה טובה עם המגשר, וודאו כי אתם מרגישים שהמגשר יוכל להקנות לכם את המקום הבטוח והמאפשר, להליך גישור מוצלח.