רשות החשמל התירה ומתירה ייצור חשמל באמצעות ייצרנים פרטיים.

כיום קיימת אפשרות לעסקים, לרכוש חשמל מאותם ייצרניים פרטיים, בהנחה משמעותית ברכיב ייצור החשמל, הנחה שיכולה להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים, כמובן תלוי בהיקף הצריכה.


אלא שגם אם הוחלט על רכישת חשמל, יש לשים דגש על תנאי ההסכם.

קיימים מספר סוגי הסכמים:

 

הסכם לטווח ארוך - הסכמים אלו כוללים התחייבות של הלקוח לתקופת זמן ארוכה, בדרך כלל לתקופה של 10 שנים ומעלה. מנגד ברוב המקרים מדובר בהסכמים בעלי תוספת משמעותית של הנחה.

הסכמי אינטרפטבל – כלומר הסכמים על בסיס מקום/תפוקה פנויה – הסכמים אלו הינם הסכמים ללא התחייבות, כאשר ניתן להפסיק את ההתקשרות בכל עת, בהודעה של תקופת זמן סבירה מראש, הן על ידי הלקוח והן על ידי ייצרנית החשמל, כאשר במידה וליצרנית החשמל אין יכולת לספק את צריכת החשמל של הלקוח, היא מעבירה אותו חזרה לחברת החשמל עד לתקופה שבה קיימת תפוקה עודפת לאספקה.
באופן טבעי הסכמים מסוג זה פחות כדאיים, אם זאת הם עדיפים על צריכת חשמל מחברת החשמל, שכן עדין כוללים הנחה.

הסכמי התקשרות, כוללים בחובם ניסוחים משפטיים מורכבים וסעיפים התלויים בתנאי אמות המידה של רשות החשמל.

קיימת חשיבות רבה לתנאי הסכם רכישת חשמל, בפרט כאשר מדובר בהסכם ארוך טווח בעל התחייבות, כך לדוגמא יש לשים דגש על כמות החשמל הנרכשת שכן הלקוח מתחייב על כמות מינימאלית וככל והצריכה נמוכה מהכמות האפשרות להפסיק את ההתקשרות, מועד תחילת החיוב, היקף ההנחה וכד'.

נכון לימים אלו, כמעט ולא קיימת אפשרות לרכוש, שכן התפוקה כיום נמכרה מראש ולא נותרה תפוקה עודפת, גם בהסכמי אינטרפטבל.

בכדי לרכוש חשמל מחברה פרטית יש להערך מראש ולפנות לייצרני החשמל מראש. דבר נוסף הוא שיש להערך מבחינת מוני החשמל וכדומה. מבחינה משפטית הסכם רכישת חשמל דורש הבנה נרחבת בהוראות רשות החשמל ובהבנה של התהליך כולו.

ככל וקיימת אפשרות אנו ממליצים לכוש חשמל מיצרניי החשמל הפרטיים תוך מתן תשומת לב רבה להוראות ההסכם ולתנאים הנקובים בו.

משרדנו מעניק שירות לחברות ולעסקים, החל מהקמת החברה ועד לייעוץ משפטי שוטף וצמוד. במשרדנו מגוון מחלקות(עבודה, נזיקין, תאגידים וחברות, ליטיגציה וכד') אשר מטרתן מתן מענה איכותי וזמין ללקוח בכל נושא ובכל זמן.

נשמח מאוד לעמוד לשירותכם.