נהג הרכב נסע בירושלים בכביש דו מסלולי במהירות מותרת של 60 קילומטרים בשעה, וכשהתקרב אל הצומת התחלף האור ברמזור מירוק מהבהב לצהוב. הנהג המשיך בנסיעתו וחצה את הצומת כשהאור ברמזור הוא צהוב. באותה העת החלה אישה בחציית מעבר החצייה שאחרי הצומת בזמן שברמזור של הולכי הרגל היה אור אדום. הנהג לא הספיק לבלום את רכבו ופגע בהולכת הרגל שנפגעה קשות ומאוחר יותר נפטרה.

הנהג הורשע בבית משפט השלום בעבירת גרימת מוות ברשלנות

 

בית משפט השלום לתעבורה בירושלים הרשיע את הנהג בעבירה של גרימת מוות ברשלנות עקב תאונת דרכים ובעבירה של נהיגה ללא פוליסת ביטוח תקפה. על אף שבחינת נתוני האירוע העלתה כי במהירות שבה נסע נהג הרכב התאונה הייתה בלתי נמנעת, נפסק כי הנהג נושא באחריות לתאונה כיוון שהיה עליו לצפות כנהג סביר את הסיכון ואת האפשרות שהולך רגל יתפרץ אל הכביש ויחצה את מעבר החצייה למרות האור האדום ברמזור.


בהכרעת הדין נפסק כי הנהג התרשל בכך שחצה את הצומת באור צהוב בעוד שהיה עליו לעצור את רכבו בקו העצירה של הרמזור. כמו כן צוין כי הנפגעת שחצתה את הכביש ברמזור אדום לא ניתקה את הקשר הסיבתי בין רשלנות הנהג לבין האירוע ותוצאותיו המצערות.


על הנהג נגזרו שישה חודשי עבודות שירות ופסילת רישיון למשך שבע שנים


על כן, נגזרו על הנהג שישה חודשי מאסר בעבודות שירות, שבעה חודשי מאסר על תנאי, צו פיקוח של קצין מבחן למשך 12 חודשים, פסילה מנהיגה למשך שבע שנים וכן תשלום פיצויים בסך של 30,000 שקלים לעיזבון המנוחה.


עו"ד דודו עמר שייצג את הנהג בערעור לבית המשפט המחוזי, הצליח לשכנע את השופטים כי הולכת הרגל ברשלנותה היא זו שגרמה לתאונה ולא הנהג. בפסק הדין נקבע כי גם על הולך הרגל מוטלות חובות במהלך שימושו בכביש ובין היתר הוא מחויב לציית לרמזור ולבדוק את מצב התנועה בכביש לפני שהוא מחליט לחצות אותו.


השופטים ציינו כי בכביש שבו התרחשה התאונה נהוג לנסוע מהר יחסית כיוון שאינו ממוקם בשטח בנוי או באזור מגורים. נקבע שהנהג היה רשאי להשלים את מעברו בצומת ולפנותו מהר ככל האפשר לאחר שחלף על פני קו העצירה בצומת באור צהוב.


הנהג לא היה צריך לצפות כי הנפגעת תחצה ברמזור אדום


לפיכך נפסק שבנסיבות האירוע ובשל רשלנותה המובהקת של המנוחה, נותק הקשר הסיבתי בין חציית הצומת באור צהוב על ידי הנהג לבין הפגיעה באישה ופטירתה. נקבע כי לא הייתה מוטלת על הנהג החובה לצפות כי הולכת הרגל תחצה את הכביש בניגוד לחוק, כאשר האור ברמזור המיועד להולכי רגל הוא אדום.


בסיכומו של דבר, עו"ד דודו עמר הצליח לשכנע את השופטים כי הנהג אינו נושא באחריות לתאונה המצערת. בית המשפט המחוזי ביטל את פסק הדין של בית משפט השלום לתעבורה, זיכה את נהג הרכב מעבירת גרימת מוות ברשלנות וקבע כי הוא ישלם אך ורק קנס בסך של 1,500 שקלים בגין נהיגה ללא פוליסת ביטוח תקפה.