כנגד נאשם הוגש כתב אישום בבית המשפט לתעבורה בתל אביב, שבו יוחס לו מעבר ברמזור באור אדום אשר הוביל לקרות תאונה בצומת עם אוטובוס שנסע בכיוון הנגדי. כתוצאה מהתאונה נגרמו נזקי גוף ורכוש.


הנאשם פנה לעורך הדין לתעבורה נעם קונפינו, וביקש שייצגו בתיק זה. לאחר בחינת חומר החקירה נתגלו מספר נקודות שנויות במחלוקת, ועל כן עורך הדין כפר באשמה והתיק נקבע לשמיעת הראיות.


במהלך המשפט חקר עורך הדין את בוחן התנועה, נהג האוטובוס המעורב ועדת התביעה "הניטרלית" אשר ישבה בעת התאונה באוטובוס.
חשוב לציין כי בתיקי תאונות דרכים שבהם שני נהגים מספקים גרסאות סותרות, כאשר בתיק זה כל אחד טען שעבר בירוק, נעזרת התביעה בעדותם של עדים ניטרליים ואובייקטיבים כדי להגיש כתב אישום ולבסס הרשעה.


עורך הדין בחן את חקירתה של העדה "הניטרלית" במשטרה ולמד כי היא נוסעת קבועה בקו האוטובוס, ומכאן כי יש בינה לבין נהג האוטובוס היכרות מוקדמת שעלולה להשפיע על היעדר האינטרס שלה בתוצאות המשפט.


נהג האוטובוס ידע את שם החיבה של הנוסעת


בחקירתה בבית המשפט התבקשה העדה להסביר כיצד ידע נהג האוטובוס אודות שם הכינוי שלה כפי שעלה מחקירתו במשטרה, והעדה נראתה מופתעת נוכח השאלה, תוך שהיא מנסה להתחמק מתשובה ללא הצלחה. נוסף על כך נתגלו סתירות נוספות בגרסאות שבין נהג האוטובוס לעדה, באשר למיקום ישיבתה באוטובוס בעת התאונה, מיקום הפגיעה ועוד.


בוחן התנועה אשר המליץ להעמיד לדין את הנאשם תוך שהוא נסמך על תוכנית הרמזורים בצומת ועדותה של העדה "הניטרלית", נחקר בבית המשפט על ידי עורך הדין והסכים כי לא ניתן לשלול את גרסת הנאשם כי עבר בירוק.


בית המשפט הנכבד מפי כבוד השופט אהרון האוזרמן, קיבל את טענותיו של עורך הדין והחליט לזכות את הנאשם מהעבירות שיוחסו לו בכתב האישום. בית המשפט ציין בהכרעת הדין בין היתר כי העדה היא נוסעת קבועה באוטובוס אשר נוסעת בתדירות גבוהה עם הנהג המעורב, שאף מכיר את שם החיבה שלה שבו משתמשים רק בני משפחתה. בשורה התחתונה לא שוכנע בית המשפט מעל לכל ספק סביר כי הנאשם הוא זה שנכנס לצומת באור אדום וגרם לתאונה.


המלצתי לנהגים: במקרים של תאונות דרכים שבהן התביעה מצרפת עד "אובייקטיבי", יש לפנות בהקדם לעורך דין תעבורה אשר יבחן את חומר הראיות באופן יסודי, שכן במקרים רבים יש בכך כדי להקל משמעותית בעונשים הצפויים לכם ואף להוביל לזיכוי.


בתיקי תאונות דרכים שבהם מדובר בגרסה מול גרסה, המשטרה אינה ממהרת להגיש כתבי אישום, וזאת לאור הקושי לעמוד בנטל של הוכחת האשמה במשפט פלילי. לפיכך כדי להימנע ממתן עדות במשטרה שעלולה להוביל להגשת כתב אישום כנגדכם, מומלץ להיוועץ בעורך דין תעבורה סמוך לקרות האירוע.


ת"ד 3614-07-14