כאשר נגרם לרכבנו נזק כתוצאה מתאונת דרכים יש יותר מדרך אחת לטפל בענין. מי שדאג מבעוד מועד להצטייד בביטוח מקיף יכול, לפנות לסוכן הביטוח שלו ובזה כמעט נגמר הטיפול מבחינתו. יש אנשים שלא מוכנים ללכת בדרך זו, גם אם יש ברשותם ביטוח מקיף מהסיבה שהם מרגישים צודקים ולכן מבקשים לגרום למי שאשם בתאונה לשלם על כך.

אז מתחילה ההתרוצצות, בעיקר אם גם הצד השני טוען שאינו אשם בגרימת התאונה.

כמו כן "הפעלת" הפוליסה משמעותה קנס בדמות השתתפות עצמית, כינון, הפסד הנחת העדר תביעות, במקרים מסוימים בשלוש השנים הבאות וירידת ערך בחלק מהמקרים.

ישנם גם מקרים בהם חברת הביטוח של הפוגע מסרבת לשלם את מלוא הנזקים הישירים, אפילו אם המבוטח שלהם אשם בגרימת התאונה ואז מתחילה "מסחרה" של קיזוזים מקיזוזים שונים כמו "אשם תורם", חלפים תחליפיים וכד’.

יצויין כי גם אם "הפעלת" את הפוליסה שלך, קרי חברת הביטוח שלך שילמה לך את הנזקים הישירים (עלות התיקון, שכ"ט שמאי, גרר וכו’) ניתן עדיין לתבוע את הפוגע בגין ההפסדים הנ"ל.

ישנם מקרים בהם לפוגע אין ביטוח מקיף וגם לא צד ג’, או שהנזק קטן מגובה ההשתתפות העצמית שלו (קורה לרוב עם משאיות או רכבים של חברות להשכרת רכבים), או שהארוע אינו מכוסה בפוליסה (נהג צעיר, נהיגה של מי שאינו מורשה, נהיגה בשבת וכו’) ואז ההתדיינות היא מול בעל הרכב ו/או הנהג הפוגע ולא מול חברת ביטוח מבוססת ומסודרת אשר תגיב, בסופו של דבר, לכל תלונה או תביעה ואם ינתן פסק דין נגדה היא גם תשלם ולא יהיה צורך להמשיך את ההליכים בהוצאה לפועל.