בית משפט השלום בתל אביב גזר בשבוע שעבר (יום ה') 8 חודשי מאסר על נאשמת אשר תקפה שוטר שהגיע לביתה בעקבות תלונות השכנים, ופצעה אותו בראשו כאשר שברה עליו בקבוק בירה. ביהמ"ש אף לא חסך ביקורת מהשוטרים אשר בחרו לעזוב את המקום ולא להתעמת עם הדיירים השיכורים.


במרץ 2013, שני שוטרים הוזעקו לדירה בעקבות תלונות השכנים על רעש בלתי נסבל הבוקע ממנה. השוטרים הגיעו למקום, דפקו בחוזקה על הדלת, ומשלא נענו, ניתקו לכמה רגעים את זרם החשמל. כאשר אחד הדיירים פתח את הדלת לבירור פשר החשכה, נכנסו השוטרים לדירה כשהם מגלים את הנאשמת וחבריה שיכורים כלוט, ללא כל אפשרות לתקשר עמם.


השוטרים החליטו לוותר ולעזוב את המקום, אלא שהנאשמים החליטו לרוץ אחריהם, כשהם מקללים אותם וצועקים עליהם. הנאשמת הצליחה תוך מרדף אחר אחד השוטרים, לעצור אותו בחולצתו. כשעצר היא ביקשה ממנו את פרטיו, והוא הציג בפניה את התעודה שלו. אולם, היא לא הסתפקה בכך, ושברה על ראשו את בקבוק הבירה שהחזיקה בידה.


כתוצאה ממעשיה, הובהל השוטר לבית החולים כשהוא פצוע בראשו, שם טופל בהדבקה של החתך שנפער.


הנאשם השני בתיק, נדון למאסר על תנאי לאחר שהפריע לשוטר השני לעצור את הנאשמת בעקבות האירוע.

 

ביהמ"ש: שני שוטרים חסונים עזבו מחשש לעימות פיזי 


בפסק הדין בעניינה, ציין השופט את ההבדל שקיים בין תקיפת שוטר לבין תקיפה של כל אדם אחר, בכך שבתקיפת השוטר מופרת יכולתו להגן על הציבור, ולבצע את תפקידו כראוי. השופט אף הדגיש את השפעת האלימות הגואה ברחובות על עבודת השוטרים, ועל כך שמצב זה הוביל לכך ששני שוטרים צעירים וחסונים העדיפו לעזוב את המקום מאשר להיכנס לעימות, אולי אלים, עם חבורה שיכורה ומתפרעת.


השוטרים, בעצם עזיבתם, וויתרו על מילוי תפקידם בעקבות חשש מאלימות, כאשר אף וויתור זה לא סייע בעדם לחמוק מבקבוק הבירה שהוטח לבסוף בראשו של אחד מהם.

 

הנאשמת, כבת 26, חיה עם בן זוגה ואמו, ולאחר שנים בהן היא חיה ברחוב, הצליחה לשקם את חייה, ולמצוא עבודה קבועה במטבח מסעדה. לפי תסקיר שנערך בעניינה, היא הורשעה בעבר בתקיפה ובהיזק לרכוש, אשר בגינה תלוי מעל לראשה עונש מאסר בן חודשיים.


התסקיר אף התייחס לנסיבות חייה הקשות, לעובדה כי סבלה רבות מנחת זרועו של אביה שהיה מכור לאלכוהול, ומבדידות כאשר אף אחד לא בא לעזרתה. בעקבות מצבה העגום, פנתה הנאשמת לשולי החברה כבר בגיל צעיר, החלה להשתמש בסמים ולצרוך אלכוהול, ומצאה עצמה ברחוב עד שהועברה לפי החלטת ביהמ"ש למעון נעול לנערות.


לאחרונה, חל שיפור במצבה, כאשר לאחר מעצרה היא החלה בתהליך גמילה, ומשתפת פעולה במקום מזה 9 חודשים. שירות המבחן המליץ לבית המשפט להטיל עונש שיקומי על הנאשמת, אשר לא יפגע בשיקומה, ובניסיון שלה לחיות חיים נורמטיביים.

 

בטיעוניה לעונש, ציינה המאשימה את חומרת העבירה ואת הערכים המוגנים בהם פגעה הנאשמת כגון פגיעה בשלום גופו ובריאותו של השוטר, ובעיקרון שלטון החוק וכיבודו. על כן, עתרה להשית עליה עונש מהרף הגבוה של מתחם הענישה.


יש לך שאלה? 

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום שוד | פציעה | חבלה


לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע השופט כי מדובר בעבירת אלימות חמורה ביותר, ואין מנוס מהטלת עונש מאסר ממשי לנאשמת. לפיו, עברה ומעשיה הפלילים לא מותירים לו ברירה אלא להתחשב במסר הציבורי, ולהטיל עליה עונש ממשי אשר ירתיע אותה ממעשים כאלו בעתיד.


עוד התייחס השופט לטענות שירות המבחן, כי עונש מאסר עלול להפריע את שיקומה, וקבע כי אם היא הצליחה בכוחות עצמה לשקם את חייה ולהיגמל, היא תצליח לשמור על כך גם במאסר, וגם בצאתה ממנו. לפיכך, גזר עליה ביהמ"ש 8 חודשי מאסר בפועל, תשעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לשוטר בסך 2,000 שקלים. עקב מצבה הכלכלי הירוד, היא לא חויבה בקנס כספי.

 

ת"פ 39975-03-13