בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, פסק בשבוע שעבר לטובת בני זוג אשר הגישו תביעה נגד בזק בינלאומי לאחר ששלחה להם עשרות הודעות בנוגע לחוב של לקוח אחר. בית המשפט חייב את החברה בפיצויים עבור עוגמת נפש.


לפי כתב התביעה, קיבלו התובעים עשרות הודעות טקסט וכן שיחות טלפון מוקלטות, בדרישה לשלם חוב שצברו בבזק בינלאומי. בני הזוג, אשר לא ידעו על חוב לחברה, ביררו את העניין וגילו כי מדובר בטעות כאשר החברה מנסה לבצע גביית חוב של לקוח אחר.


התובעים פנו בתמימותם לחברה בבקשה להפסיק את מטר ההודעות והטלפונים, כאשר הם מסבירים את הטעות ואת העובדה כי הם אינם חייבים דבר. אולם, למרבה הפתעתם, השיחות לא פסקו, וההודעות המתריעות על חוב ומאיימות בנקיטת הליכים משפטיים, הוסיפו להגיע, בזו אחר זו.


לפיכך, לא נותרה ברירה לבני הזוג הנואשים, אלא להגיש תביעה לבית המשפט. בתביעתם, ביקשו לחייב את החברה בפיצויים בסך עשרת אלפים שקלים ללא הוכחת נזק, וכן בסכום של 2,000 שקלים בגין עוגמת נפש.


לאחר שהגישו תביעתם לבית המשפט, נדהמו התובעים לגלות כי הם ממשיכים לקבל הודעות טקסט מהחברה, למרות הגשתה. על כן, הגישו כתב תביעה מתוקן כאשר הם מגדילים את סכום התביעה, בטענה כי ההודעות הרבות מטרידות אותם, וגורמות להם סבל רב.


בזק בינלאומי: מדובר בתביעה קנטרנית וקטנונית בגין הודעות ספורות שנשלחו בטעות 


מנגד, טענה החברה הנתבעת כי מדובר בתביעה קטנונית, וכי שיחות טלפון ספורות וכמה הודעות שנשלחו בשוגג אינן מהוות הטרדה שעולה לכדי נזקים משמעותיים אשר יכולים להוות עילה לתביעה משפטית. כמו כן, לא מדובר במכתבים מאיימים שנשלחו ממשרד עורכי דין, אלא במספר הודעות המודיעות על חוב. לטענתה, מיד לאחר שהתובעים פנו אליה, החברה הפסיקה את שליחת ההודעות, ועל כן הם אינם חייבים בפיצוי.


החברה אף הציגה הסבר מדוע חלה הטעות מלכתחילה, וטענה כי מספר הטלפון של בני הזוג, היה שייך בעבר הלא רחוק ללקוח אותו ביקשה החברה להזהיר מפני חוב.


בתגובה לטענה זו, טענו התובעים כי מספר הטלפון מצוי בבעלותם מזה 7 שנים תמימות, וכי טענתם לגבי הפסקת ההודעות לאלתר אינה נכונה, ואף לאחר הגשת התביעה הם המשיכו לקבל הודעות ללא הפסקה.


לאחר שמיעת טענות הצדדים, קיבלה השופטת את גרסת בני הזוג, וקבעה כי הם זכאים לפיצוי מהחברה עבור ההתעסקות המיותרת בעניין, והפניות החוזרות ונשנות שנאלצו לשגר אליה, לאחר התעלמות החברה מהם.


לאחר בירור, נראה כי השניים קיבלו כ-54 הודעות טקסט, ומנגד החברה לא הביאה הסבר מספק בדבר כמות ההודעות הגדולה, והתעלמותה מבקשות התובעים. על כן, קבעה השופטת כי בהתנהלותה, התרשלה החברה כלפי בני הזוג, ועליה לפצות אותם בגין עוגמת נפש שנגרמה להם.


יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום ייצוג משפטי בכתב תביעה וכתב הגנה


יחד עם זאת, קבעה השופטת כי הם אינם זכאים לקבל פיצוי ללא הוכחת נזק, לפי החוק לגבי משלוח דבר פרסומת ללקוח. זאת כיוון שלא מדובר בפרסומות או בעידוד התובעים להוציא את כספם, אלא הודיעו על דבר חוב, והם ידעו לאורך כל הדרך כי הם אינם חייבים דבר.


לבסוף, קבע בית המשפט כי בזק בינלאומי תשלם פיצוי בסך 2,500 שקלים בגין עוגמת נפש, וכן הוצאות משפט מוגדלות בסך 700 שקלים, לנוכח העובדה כי התביעה נאלצה להגיש תגובה נוספת לבית המשפט בעקבות טענותיה של הנתבעת.