המסלול המקוצר מיועד לטיפול בתיקי הוצאה לפועל תוך זמן קצר עד שמונה חודשים, ללא ביורוקרטיה וללא הוצאות נלוות רבות. הזוכה מתבקש לפנות טלפונית אל הלשכה והתנהלות הגבייה בתיק נעשית על ידי מזכירות בלבד, לכן נחסך מהחייב שכר טרחת עורך דין, למעט במקרים מסוימים.


מתי אפשר לפתוח תיק?


ניתן לפתוח תיק במסלול המקוצר כאשר בית משפט מוסמך נתן פסק דין, או כאשר יש שיק או שטר חוב בסכום קצוב.


מהם התנאים להגשת תביעה במסלול המקוצר?


הסכום המקסימלי לתביעה הוא עד 10,000 שקל, בתנאי שהחייב לא הוכרז כמוגבל באמצעים ולא נפתח נגדו תיק איחוד.


איך פותחים תיק?


התיקים נפתחים בכל לשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ, בהתאם לשיקול דעתו של הזוכה. ניתן לעשות זאת טלפונית ואין צורך להגיע פיזית, אלא בעת פתיחת התיק בלבד. בהמשך הלשכה מאתרת באמצעות מאגרי המידע שברשותה את החייב ושולחת לו אזהרה, לפני נקיטת הליכים נגדו.


האם אפשר לפתוח תיק מזונות?


לא ניתן לפתוח תיק מזונות במסלול המקוצר.


האם יש הגבלות על ההליכים בהם ניתן לנקוט?


ההליכים מוגבלים לעיקול ומימוש כספים או זכויות הנמצאים בידי צד שלישי, וגם לעיקול ותפיסת רכב. על תפיסת רכב החייב יידרש לשלם בנוסף לסכום האגרה לפתיחת התיק.


מתי ניתן להאריך חיי תיק במסלול המקוצר?


משך זמן לטיפול בתיק הינו שמונה חודשים מרגע שהחייב קיבל אזהרה על פתיחת התיק. במידה ויש הסדר תשלומים עם החייב ניתן להאריך את משך הזמן, וגם במקרים בהם קיימים כספים או נכסים שעדיין לא ננקטו לגביהם הליכים.


מהם יתרונותיו של הזוכה בהליך המקוצר?


הזוכה נדרש לשלם בעת פתיחת התיק אגרה חד פעמית בהתאם לסוג החוב, אשר כוללת תשלום עבור כל ההליך לגביית החוב, בהמשך כל סכום שישלם החייב עובר לזוכה, כולל ההוצאות בפתיחת התיק. בנוסף קיימת גישה למאגרי מידע בהם כתובתו של החייב, ופרטים על הנכסים וההכנסות שלו וגם על הוצאות שוטפות.


מדוע לחייב כדאי להשתמש במסלול?


מזכירות הלשכה מבצעת את כל הליכי הגבייה, לכן ברוב המקרים, החייב לא נדרש לשם שכר טרחת עורך דין, למעט בתיקים מסוג תביעה בסכום קצוב. כמו כן חייב שהסדיר את חובו במסגרת המסלול, לא יידרש לשלם ריביות על החוב והוצאות נוספות, חוץ מהאגרה על פתיחת התיק.


האם הזוכה נדרש לשלם על מסירת אזהרה?


כל תהליך איתור החייב והמצאת האזהרה לחייב, הוא באחריות המסלול, כולל גם מסירה אישית בעת הצורך, והזוכה לא נדרש לשלם עלות נוספת.


האם החייב מקבל התראות טלפוניות?


לשכת המסלול יוצרת קשר עם החייב באמצעים טכנולוגיים, לאחר שוידאה כי יש ברשותה את מספר הטלפון, היא מתקשרת אליו, שולחת מסרונים והודעות קוליות מוקלטות, על מנת ליידע אותו כי נפתח נגדו תיק ועליו להגיע להסדר.


תוך כמה זמן ניתן לתבוע שיק שחזר?


את השיק ניתן לתבוע תוך שבע שנים מהיום שהוא חזר.


כיצד מתבצעת נקיטת ההליכים נגד החייב?


נקיטת ההליכים מתבצעת מהקל אל הכבד, מתחילים בעיקול רכב ולאחר עיקול משכורת, חשבונות בנק וחסכונות. בהמשך חלות הגבלות על כרטיסי אשראי וכספי ביטוח, וכל סכום נוסף שהינו בר עיקול. החייב רשאי בכל רגע לעצור את ההליכים ולהגיע להסדר חוב.


כיצד מועברים הכספים ללשכה לצורך הסדרת החוב?


הדרך נפוצה לתשלום הינה באמצעות שובר מגנטי. ניתן לשלם בלשכה בה נפתח התיק, ישירות לזוכה או באמצעות העברה בנקאית.


האם יש קבלת קהל במסלול המקוצר?


במסלול המקוצר אין קבלת קהל ולא מתקיימים דיונים. אנשים הבוחרים במסלול מקבלים מידע במרכז הטלפוני, או בלשכות ההוצאה לפועל השונות.


יש לך שאלה?

פורום פשיטת רגל | חדלות פירעון ונתוני אשראי
פורום פסק דין הצהרתי | תביעה על סכום קצוב


המסלול המקוצר בהליכי הוצאה לפועל חוסך זמן יקר והוצאות מיותרות. החוב נגבה על ידי הלשכה תוך שמונה חודשים, ולא מצטברות לחייב ריביות נוספות. כמו כן, הזוכה מקבל החזר עבור תשלום פתיחת התיק בעת גביית החוב.