צעיר תושב חדרה שגנב את כספו של עובד תחנת דלק, הורשע על פי הודאתו בעבירות של דרישת נכס באיומים וגניבה. בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליו השבוע (יום א') 30 חודשי מאסר בפועל.

 

בחודש מרץ 2014, הגיעו הנאשם וחברו לתחנת דלק בגבעת אולגה בשעת לילה מאוחרת, כשהם רעולי פנים, לראשם פאה, והם מצוידים במברג וסכין.

 

הנאשם ניגש אל המתדלק שהינו גבר בסביבות גיל החמישים, נופף מולו בסכין ובמברג בתנועות מאיימות וצעק שיביא לו מיד את הכסף שברשותו. המתדלק המבוהל הוציא מכיסו את פדיון תחנת הדלק בסך 400 שקל, ומסר אותו לנאשם. מיד לאחר שקיבלו לידיהם את הכסף, השניים נמלטו מהמקום.

 

הנאשם ביקש לפתוח דף חדש בחייו ולהתרחק מסביבה עבריינית

 

על אף גילו הצעיר, לנאשם עבר פלילי מפואר, הוא ביצע עבירות רבות והורשע ארבע פעמים בגין עבירות של תקיפה סתם וגניבה, סחיטה באיומים והחזקת אגרופן, וריצה עונשי מאסר בפועל.

 

הנאשם הגיש מכתב לבית המשפט, בו הוא תיאר את ילדותו העשוקה וסיפר שאמו נפטרה שהיה בן 13 שנים, אביו עזב את הבית והתחתן עם אשה אחרת והוא נותר בודד בעולם, בשל כך התדרדר לחברת שוליים ולפשע.

 

עוד טען הנאשם, כי לפני שביצע את העבירה הוא עבד למחייתו במסעדה באילת והתרחק מסביבתו ומחבריו העבריינים, אך כאשר הגיע לבקר את אביו החולה והמבוגר בחדרה, הוא נגרר עם חברו לביצוע העבירה. הנאשם הביע חרטה על מעשיו, הוא ביקש לפתוח דף חדש בחייו ולעבור טיפול בין כותלי הכלא.

 

המאשימה ציינה בפני השופט, כי הנאשם אמנם הודה במעשיו לאחר שהעידו שמונה עדים, ביניהם גם עובד תחנת הדלק, אך נסיבות העבירה חמורות, על כן יש לנקוט בעונש הולם ומרתיע, והמליצה על שנתיים עד ארבע שנים של מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן.

 

לטענת המאשימה, ביצוע עבירות של גניבה מעובד בעת משמרת לילה, פוגעות בביטחונם של אנשים תמימים, המנסים להתפרנס ומותירים משקעים אצל קורבנותיהם. המאשימה ביקשה להתחשב בתכנון המוקדם של המעשה ובביצוע העבירה בצוותא בשעת לילה מאוחרת, תוך הסתרת זהות ושימוש בכלי נשק קרים.

 

מנגד טען הסנגור שיש להתחשב בנאשם, מאחר ולא היה שימוש באלימות או בכוח פיזי והעבירה לא בוצעה על רקע של שימוש בסמים. עוד ביקש להתחשב בגילו הצעיר ובנסיבות חייו הקשות, ואף הטיל את האשמה על נסיבות גדילתו, ללא ליווי הורי ותמיכה. בסיכומו המליץ הסנגור על עונש הנע בין 18 ל- 6 חודשי מאסר והציע לשקול בנוסף שיקום וחינוך.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות רכוש | גניבה | פריצה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

30 חודשי מאסר בפועל ופיצוי בסך 5,000 שקל למתלונן

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע בית המשפט כי מדובר בעבירה שתוכננה עם עבריין נוסף, הנאשם הבין היטב את המעשה והטיל על המתלונן אימה. עם זאת הנאשם הביע חרטה וניכר בו רצון לשנות את דרכיו.

 

בנסיבות אלה גזר בית המשפט על הנאשם 30 חודשי מאסר בפועל, 34 חודשי מאסר על תנאי, למשך שלוש שנים ותשלום פיצויים למתדלק בסך 5,000 שקל.

 

ת"פ 51065-03-14