עציר המואשם בעבירות מין שיסודן באינטרנט הגיש בקשה לשחרורו למעצר בית עד תום ההליכים. בית משפט העליון קיבל בשבוע שעבר (יום ד') את הערעור ופסק תנאים מיוחדים למעצר בית, ובין היתר קבע כי בבית לא תהיה כל גישה לאינטרנט ולטלפונים סלולאריים.

 

בחודש פברואר 2014, הוגשו נגד הנאשם שלושה כתבי אישום, ויוחסו לו עבירות של ניסיון אינוס, ניסיון למעשה מגונה, ועבירות של ניסיון להטרדה מינית.

 

על פי עובדות כתב האישום, החל משנת 2013 ועד למעצרו, הנאשם ניהל שיחות בעלות גוון מיני ברשת עם קטינים וקטינות תחת הכינוי "אבא מפנק", במהלכן הוא קיבל מהקטינים תמונות חושפניות ושלח בתמורה צילום של איבר מינו.

 

הנאשם נעצר בעקבות שיחה עם שוטר שהתחזה לקטינה

 

הנאשם לא הסתפק בהתכתבויות והציע לגולשות צעירות מתחת לגיל 14 להיפגש עמו למטרות מין. באחד במקרים הוא הגיע לפגישה עם קטינה לאחר שיחות ממושכות בצ'ט. הנאשם לא ידע שמדובר בדמות פיקטיבית ושהוא בעצם משוחח עם אנשי יחידת ההונאה במשטרת ישראל, והוא נעצר על סף דלת הבניין בו קבע את הפגישה.

 

הנאשם הגיש בפני בית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לשחרורו למעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. שירות המבחן התרשם כי קיים סיכוי גבוה שהנאשם יחזור על ביצוע העבירות בעתיד, ולכן המליץ שלא לשחררו למעצר בית תחת פיקוח גרושתו ובנו. כמו כן, הנאשם הינו בעל עבר פלילי בעבירות אלימות וריצה בעבר מאסר בגין תקיפת גרושתו, על כן השהות בביתה מסכנת את חייה.

 

מתסקיר נוסף שנערך מספר חודשים מאוחר יותר עלה כי בנו וגרושתו של הנאשם תלויים בו כלכלית, וכי הגרושה המתגוררת יחד עם בנה וכלתו, אינה מאפשרת להם לראות עצמם כבעלי סמכות למול הנאשם. וכן, עלה ספק אם היא תוכל לשמש בעבורו גורם מציב גבולות, ותמנע ממנו גישה לאינטרנט ולמכשירים סלולאריים.

 

לאחר כחצי שנה במעצר, הגיש הנאשם באמצעות עורך דינו ערעור לבית משפט העליון. בערעור נטען כי הגרושה אכן לא נמצאה מתאימה לשמש כמפקחת, אך עם זאת תסקיר המבחן לא ערך הבחנה בין המפקחים המוצעים, ביניהם בנו, כלתו ואחיו.

 

הבן יתחייב כי בבית לא תהיה כל גישה לאינטרנט

 

עוד נטען כי הבן תומך כלכלית באב, ולא להפך, והוצגו מקרים דומים בהם נאשמים שוחררו למעצר בית חרף המלצה לא חיובית של שירות המבחן בעבירות דומות ואף חמורות יותר.

 

בנו של הנאשם העיד כי הוא מוכן לפקח על אביו לתקופה ארוכה, והוא מודע לעובדה כי ההליך יכול להימשך למעלה משנה. הבן הצהיר שלא יהיו בבית אינטרנט לא במחשב ולא בטלפון נייד לאיש מדיירי הבית.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר

 

חרף המלצת שירות המבחן בתסקיר שלא לשחררו, קיבל בית משפט העליון את הערעור וקבע כי הנאשם ישוחרר למעצר בית מלא באיזוק אלקטרוני תוך הפקדה כספית בסך 20,000 שקל. המעצר יתקיים בבית הבן בפיקוח הבן ורעייתו ולא יהיו בסביבה מכשירים הכוללים אינטרנט.

 

בש"פ 4936/14