גבר כבן 56 הורשע בעבירות ובאיומים, לאחר שהטריד את אחייניתו, ונהג להתקשר אליה באובססיביות בשעות לילה מאוחרות, עקב אחריה, למרות שהוצא נגדו צו הרחקה ואיים עליה שאם לא תבטל את הצו הוא ירדוף אחריה כל החיים ולא ייתן לה מנוחה. בית משפט השלום בפתח תקווה גזר בשבוע שעבר (יום ב') על הנאשם חמישה חודשי מאסר בפועל ופיצוי למתלוננת בסך 2,500 שקל.

 

על פי עובדות כתב האישום, בחודש דצמבר 2013 עקב הנאשם, שהינו גרוש ואב לילדה, ללא עבר פסיכיאטרי, אחרי אחייניתו ובעקבות תלונתה במשטרה ניתן לו צו למניעת הטרדה מאיימת. צו המניעה לא עצר אותו מלהמשיך להתקשר אליה ללא הרף בעיקר אחרי חצות, ולאיים שיגיע אל ביתה בארבע לפנות בוקר ויפרוץ את הדלת אם לא תבטל את הצו נגדו.

 

במקרה נוסף הנאשם הגיע אל פתח ביתה בשעה תשע בערב ודפק על הדלת, האחיינית צעקה לו שילך והזכירה את צו ההרחקה, הנאשם עמד מספר דקות בדממה מאחורי הדלת הסגורה, האזין למרחש בבית ועזב את המקום, אך לאחר כשלוש שעות שוב דפק על הדלת, וחזר על מעשה זה עד אור הבוקר.

 

הדוד שראה באחיינית כבת התקשה לנתק עמה את הקשר

 

הנאשם חי לבדו ומתקיים מקצבת הבטחת הכנסה. הוא גרוש ואב לילדה ובעל עבר פלילי בשל סחר בסמים וריצה ששה חודשי עבודות שירות. בצעירותו למד בבית ספר לתלמידים הסובלים מפיגור שכלי וכיום הוא מובטל ואינו יודע קרוא וכתוב.

 

לטענת הנאשם, היחסים בינו לבין אחייניתו היו בעבר קרובים, והם היו חברים טובים. לפתע, היא התרחקה ממנו וניתקה את הקשר. לדבריו, הוא ראה בה כבתו והתקשה לנתק עמה את היחסים, הוא חזר והדגיש כי לא התכוון לפגוע בה, אלא רק לשוחח איתה ולהחזיר את היחסים לקדמותם.

 

מומחה בתחום הפסיכיאטריה התרשם כי הנאשם פעל ממניעים שאינם קשורים להפרעה נפשית, או לרמת אינטליגנציה וקבע כי הוא נמצא כשיר לעמוד לדין והיה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירות.

 

לטענת המתלוננת, דודה הפך את חייה לבלתי נסבלים, בעקבות ההטרדות החוזרות ונשנות מצדו היא התקינה מצלמות בביתה ושכרה חוקר פרטי. האחיינית סיפרה כי בשל מעשיו היא התקשתה להירדם בלילות, חיה בתחושת פחד ותפקודה בעבודה נפגע.

 

המאשימה טענה כי מדובר בפגיעה ברף העליון של הערכים המוגנים, הנאשם נהג להטריד את קרובת משפחתו ופגע בביטחונה בביתה שאמור להיות מקום מוגן ובטוח. לפיכך עתרה להשית על הנאשם עונש מאסר בפועל למשך 18 חודשים, קנס כספי ופיצוי למתלוננת.

 

הנאשם פעל מתוך בדידות עמוקה ורצון לקשר חברי

 

מנגד טען הסנגור כי הנאשם הודה בעובדות כתב ובכך חסך זמן שיפוטי יקר. הוא שוהה במעצר, קרוב לחמישה חודשים, מאחר ולא היתה לו אפשרות להציג חלופת מעצר, וזהו מעצרו הראשון. הסנגור הוסיף כי מדובר באדם ערירי ובודד, שהתקשה לקבל את הנתק ביחסים עם אחייניתו הקרובה ללבו, על כן פעל מתוך מצוקה ורצון בחברה.

 

עוד ציין הסנגור כי הנאשם הביע חרטה על מעשיו, ויש להתחשב בנסיבות חייו הקשות, על כן עתר להשית על הנאשם עונש מאסר בפועל כמניין ימי מעצרו.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום אלימות במשפחה

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע בית המשפט כי הנאשם פגע בפרטיותה והפר את שלוות הנפש של אחייניתו, הוא התעלם מצו ההרחקה שהוצא נגדו, והמשיך להטריד אותה בשעות לילה מאוחרות. עם זאת בית המשפט התחשב בגילו המבוגר ובעובדה כי זהו מאסרו הראשון מאחורי סורג ובריח. בנסיבות אלה גזר עליו 5 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופיצוי כספי למתלוננת בסך 2,500 שקל.

 

ת"פ 54810-03-14