בעת שהלכה ברחוב קפץ על התובעת, כלב משוחרר מרצועה שברח לבעליו. התובעת שהינה אשה מבוגרת כבת 70, נבהלה למראה הכלב ונפלה על המדרכה. כתוצאה מהנפילה נגרמו לה נזקי גוף, והיא שברה את מפרק הירך. בנסיבות אלה היא הגישה תביעה לפיצויים נגד בעלי הכלב.

 

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל בשבוע שעבר (יום ה') את התביעה, וקבע כי התובעת תקבל פיצויים מבעלי הכלב בסך של 217,800 שקל.

 

בחודש דצמבר 2010, הלכה התובעת, ילידת 1942, ברחוב בנס ציונה. לפתע רץ לקראתה כלב משוחרר וקיפץ לעברה בהתלהבות ושמחה. לטענת התובעת, הכלב נבח עליה ללא הרף, וקפץ עליה. האשה המבוהלת ניסתה לברוח מפניו, על כן היא איבדה את שיווי המשקל, נפלה על המדרכה ונפגעה במפרק הירך. עוד טענה כי לאחר שנפלה ארצה, הכלב בא ונשכב לה על הבטן.

 

בעקבות התאונה התובעת פונתה לחדר מיון, שם אובחן שבר במפרק ירך ימין. לאחר האשפוז היא הועברה לשיקום במשך כחודש וחצי ובהמשך קיבלה טיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה והסתייעה בשתי בנותיה ובמטפלת מטעם הביטוח הלאומי.

 

על פי חוות דעת של מומחה בכירורגיה אורתופדית מטעם התובעת, נותרה לה כתוצאה מהאירוע נכות צמיתה במפרק ירך ימין בשיעור 30%, ואף ציין המומחה כי פגיעתה גורמת להפרעה תפקודית קשה, מאחר והיא הולכת עם צליעה בעזרת הליכון וסובלת מהגבלה משמעותית במפרק.

 

עם זאת כיום, כשלוש שנים וחצי לאחר המקרה, מצבה השתפר משמעותית וטווחי התנועה משופרים לאין ערוך, על כן נכותה הצמיתה נקבעה על פי החלטת בית המשפט בשיעור של 22.5%, בגין הפגיעה במפרק הירך.

 

לטענת בעלת הכלב התובעת בעטה בכלב השובב ולכן נפלה

 

בעלת הכלב טענה שמדובר בכלב קטן, שהיא קנתה לבנותיה. הנתבעת הודתה שכלבה השובב אכן השתחרר מהקולר והרצועה נשארה לה ביד, לכן בהיותו חופשי ומשוחרר הוא קיפץ ושמח.

 

על פי גרסתה, התובעת החלה לבעוט בו על מנת להרחיקו ממנה והתגרתה בו. באותה עת הסנדל שלה נפתח כתוצאה מהבעיטות והיא מעדה על רצועת הסנדל ונפלה. על כן לטענתה, יש לייחס לנזקים שנגרמו לה אשם תורם ואף יש להחיל את הגנת ההתגרות.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים קבע בית המשפט כי התובעת נפלה על המדרכה ונפגעה בירך הימנית כתוצאה מהבהלה ואבדן שיווי המשקל שנגרמו לה בעטיו של הכלב, שהשתחרר באותה עת מאחיזת הרצועה של בעליו ורץ במהירות וקיפץ לעברה. לפיכך נקבע כי האחריות לנזקי הגוף שהוסבו לתובעת מוטלת על בעליו של הכלב.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד

 

בסופו של דבר קבע בית המשפט, כי הנתבעים יפצו את התובעת בסך של 217,800 שקל. סכום זה כולל: הפסדי שכר לעבר, עזרת זולת לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות וניידות ופיצוי בגין כאב וסבל. בנוסף הנתבעים יישאו בהוצאות משפט בשיעור 23.6% מסכום פסק הדין.

 

ת"א 4221-05-12