בית משפט השלום בתל אביב גזר בשבוע שעבר (יום ה') חצי שנת מאסר על תנאי לקופאית ברשת AM PM שהורשעה בגניבה מקופת הסופר בסך כולל של עשרת אלפים שקלים.


לפי כתב האישום שהוגש נגדה, בין החודשים ספטמבר – ינואר בשנת 2011, עבדה הנאשמת כקופאית באחד מסניפי הרשת של AM PM וגנבה במספר הזדמנויות כספים מהקופה. כך למשל, כאשר קיבלה כסף מלקוח היא לא סגרה את הקופה מיד, אלא הוציאה משם שטרות ושלשלה לכיסה. במקרה אחר, השתמשה העובדת בכרטיס המנהל כדי לאשר החזרות פיקטיביות של מוצרים שכלל לא הוחזרו, כאשר את סכום ההחזר לקחה לעצמה.


כך היא הצליחה לגנוב במהלך תקופת עבודתה כעשרת אלפים שקלים.


בעת ההליך המשפטי בעניינה, הסתבר כי לעובדת זו אינה הפעם הראשונה בה הסתבכה עם רשויות החוק, והיא אף הורשעה בעבר בגין תקיפת שוטר וכן בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו. לאחר הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, לפיו יטיל בית המשפט עליה עונש מאסר על תנאי בלבד, טענה המאשימה כי לולא נסיבות חייה של הנאשמת היה עליה לרצות עונש מאסר בפועל. לכן עתרה בפני בית המשפט כי לכל הפחות יוטלו עליה שעות לשירות הציבור, צו מבחן ופיצוי כספי לסופר.


ביצוע העבירה נעשה על רקע קשיים כלכליים


באת כוחה של הנאשמת, טענה מנגד כי אין מקום להטיל עליה עונש כזה, וזאת בשל נסיבות חייה הקשות ממילא. לטענתה, מדובר באם חד הורית כבת 28 בלבד, אשר נאבקת בקשיים כלכליים קשים ואינה מקבלת כל סיוע, לא מבני משפחתה ולא מגורמים אחרים.


במקרה כזה, לטענתה, הטלת שירות לציבור על הנאשמת יקשה עליה באופן בלתי נסבל, פרנסתה תפגע מאוד ומכאן גם תיווצר פגיעה ישירה בבתה הקטנה התלויה בה מטבע הדברים.


עוד ביקשה הסנגורית לעמוד על הרקע של הנאשמת, כאשר היא מציינת את העובדה כי למרות שגדלה במשפחה קשת יום ואף הועברה לפנימייה בגיל 12, הצליחה לסיים את לימודיה ואף שירתה במסגרת שירות לאומי.


כמו כן, היא ספגה אלימות קשה מבעלה, אשר הכה גם את בתם הקטנה, ונאלצה לעזוב את הבית ולהתגרש למרות מצבה הכלכלי הקשה מנשוא. את המעשים ביצעה הנאשמת בניסיון לסגור חובות כבדים שצברה, ומאז שנתפסה היא מנסה לשקם את חייה, ואף עלה בידיה להשיב חלק גדול מהסכום שגנבה.


לאחר ששמע את טענות הצדדים קבע השופט כי הוא מקבל את טענות המאשימה, וכי אכן מדובר בעבירה חמורה של גניבה ומעילה באמון המעסיק, וכי יש להטיל עליה עונש מאסר על תנאי ולחייבה בפיצוי כספי.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


אולם, יחד עם זאת, קבע השופט כי למרות שבאופן רגיל היה מקום להטיל עליה גם שירות לציבור, במקרה זה נסיבותיה האישיות מביאות את בית המשפט להסתפק בעונש מאסר על תנאי בלבד, וזאת מתוך התחשבות בניסיונותיה להשתקם ולפרנס את בתה בכבוד, וכן לאור מצבה הכלכלי הקשה.


לפיכך, הטיל השופט על הנאשמת חצי שנת מאסר על תנאי למשך 3 שנים, ופיצוי כספי בסך 5,000 שקלים לסופר.


ת"פ 20136-06-13