בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר (יום ה'), על צעיר מצפון הארץ 21 חודשי מאסר בפועל בגין ניסיון שוד ודקירה של הקורבן בפניו.


בחודש יולי האחרון, המתין הנאשם בסמטה חשוכה במטרה לשדוד את אחד מהעוברים ושבים. בשעה שהמתלונן עבר במקום, הצעיר תפס אותו מכתפיו ודרש את כספו במטרה לגנוב אותו. אותו אדם דחף אותו, קילל אותו ואף סטר על פניו. הצעיר בתגובה, החליט לשלוף סכין יפנית שהכין מבעוד מועד, ודקר את הקורבן בפניו.


כתוצאה מהדקירה נגרם למתלונן חתך מתחת לעינו השמאלית, ופניו זבו דם. הוא פונה באמצעות אמבולנס לבית חולים בכדי לקבל טיפול, ובאותה שעה הנאשם נמלט מהמקום.


לטענת המאשימה, הצעיר תכנן את ניסיון השוד מראש, הצטייד בסכין, ואף ארב בסמטה חשוכה במטרה למצוא אדם אותו הוא יוכל לשדוד. כמו כן הוסיפה, שתוצאות מעשיו גרמו לפגיעה פיזית במתלונן, ולמיקום החתך היה פוטנציאל פגיעה גדול בהרבה. עוד הוסיפה המדינה, כי לנאשם יש רישום פלילי מהעבר לאחר שהורשע בגרימת חבלה למתלונן אחר בנסיבות דומות.


מנגד, בא כוחו של הנאשם ביקש להציג את העובדה שלמתלונן יש חלק בהסלמה של האירוע כשדחף את הצעיר, קילל אותו ואף סטר לו על פניו. כמו כן, הוא ציין שהפגיעה במתלונן לא הייתה חמורה וכללה רק שהות קצרה בבית החולים ותפרים לחתך ללא טיפול מיוחד לאחר מכן.


בא כוח הנאשם: אירוסיו בוטלו בעקבות המאסר


בנוסף, טוען בא כוחו שההודאה במעשה ונטילת האחריות על מעשיו, הם דברים שבית המשפט אמור לראות לנגד עיניו כאשר הוא פוסק בעניין זה. עוד הוא טוען, כי נחתם הסכם סולחה עם המתלונן, וזאת למרות שהפיצויים שנקבעו בהסכם לא שולמו בסופו של דבר עקב בעיות כלכליות של משפחת הצעיר.


יתר על כך, בא כוחו של הנאשם ביקש להתחשב בנסיבות חייו הקשים, שבאותה עת גר עם אמו ואחותו והיה המפרנס היחיד בבית. עוד הוא טוען, כי הצעיר היה מאורס ובעקבות המקרה האירוסים בוטלו, וכן שהוא בילה במאסר בזמן שאחותו חגגה את אירוסיה.


לאחר שמיעת טיעוני שני הצדדים, השופט קבע כי לעובדה שהנאשם הורשע בעבר בעבירה דומה, והעונש לא הרתיע אותו מלחזור עליה בשנית, יש משקל גם בתיק זה. כמו כן, מדובר בעבירה שתוכננה מראש, כאשר הנאשם סיכן את שלום הציבור וביטחונו, והחזיק בנשק קר על מנת לפגוע.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום רישום פלילי


מנגד, התחשב השופט בזמן הרב שחלף מביצוע העבירה הקודמת, וכן בהודאתו המהירה של הנאשם בעבירה אשר חסכה זמן יקר לבית המשפט. בנוסף, ציין השופט גם את הסכם הסולחה שנערך בין הצדדים, למרות שהפיצויים עדיין לא שולמו.


עקב הדברים הללו, השופט גזר לנאשם עונש מאסר בפועל של 21 חודשים, 20 חודשי מאסר על תנאי, ומתן פיצויים למתלונן על סך עשרת אלף שקל.