בית המשפט לתביעות קטנות בקריות פסק בשבוע שעבר (יום ד') לטובת זוג לקוחות אשר הגישו תביעה נגד משרד נסיעות בגין גביית תשלום מלא על טיול למרות רכישת ביטוח. בית המשפט דחה את טענות משרד הנסיעות וחייב אותו לפצות את בני הזוג ב-4,090 שקל.


לפי כתב התביעה, במהלך חודש מאי בני הזוג רכשו כרטיסי טיסה ליעד המתוכנן ביחד עם חבריהם, ולאחר מכן ביקשו מהנתבעת – העוסקת במתן שירותי תיירות, לארגן את הטיול הנבחר למשך תשעה לילות.


אולם, בערב הנסיעה התגלתה מחלה קשה אצל חמיו של התובע ועקב כך הוא נאלץ לבטל את הנסיעה. היעדרותם של בני הזוג גרמה לאחד מחברי הקבוצה לשלם לנציגי החברה ביעד הטיול את הכסף החסר, שהיה אמור להיות משולם על ידי בני הזוג.


עלות שירותי החברה עמדה על 1100 דולר וברגע שהקבוצה חזרה לארץ נאלץ התובע להחזיר לחברו את הכסף, וזאת על אף שרכש מהחברה ביטוח על ביטול הנסיעה בסך 200 דולר, בתוספת טיפ של 70 דולר.


בתביעתו, טען התובע כי עניין התשלום גרם לו לאובדן יום עבודה ולעוגמת נפש רבה עקב כך שנאלץ להתעסק בדברים שוליים למרות השעה הקשה שבה הייתה שרויה המשפחה. כמו כן, הוא דרש את מלוא סכום הביטוח ששילם לנתבעת כי לטענתו הופר ההסכם.


הנתבעת: הביטוח בתוקף רק אם אנחנו אלה שמבטלים את הטיול


הנתבעת השיבה כי לפי החוזה שנחתם עם הלקוחות, הכסף אמור להיות משולם לנציגי המארגנים ביעד הטיול, כאשר היא רק המקשרת בין הצדדים, והתמורה לא משולמת לידיה.


בעת מעמד החתימה על ההסכם החברה הבהירה ללקוחותיה כי היא אינה חברת ביטוח, לכן הנחתה את לקוחותיה לרכוש ביטוח נסיעות באופן עצמאי, ולא להסתמך על החברה שתחזיר את הכסף במקרה של ביטול.


החברה הוסיפה שהתקיימה שיחת טלפון עם התובע יום לפני הטיסה ובשיחה הוא הודיע על ביטול השתתפותם של בני הזוג עקב המחלה של חמיו. לטענת הנתבעת, נוצרה הסכמה בין הצדדים ששאר חברי הקבוצה יישאו בנטל התשלום במקום בני הזוג.


עוד טוענת הנתבעת, כי דמי הטיפול והביטוח מתייחסים למקרה בו הטיול יבוטל בידי החברה בלבד ואין הם תקפים למקרה שאחד הנוסעים ירצה לבטל את נסיעתו.


לאחר שמיעת טיעוני שני הצדדים, קיבל השופט את טענות התביעה וקבע כי על הנתבעת להחזיר את התשלום שניתן על ארגון הטיול. בנימוקיו להחלטתו, קבע השופט כי הפירוש שהנתבעת נתנה לסעיף הביטוח הינו מוטעה.

 

יש לך שאלה?

פורום צרכנות ותביעות קטנות
מימוש זכויות נוסעים עקב עיכוב בטיסה או עקב ביטול טיסה


לגבי יתר הפיצויים אותם דרש התובע, קבע השופט כי אין הוכחה לטענות אלו ולכן דחה את התביעה. לבסוף, החברה חויבה בהוצאות משפטיות על סך של 350 שקל.


מס' תיק 5517-09-14