לאחר שהתקבל דו"ח חנייה בגין הפרעה לתנועה, ביקש הנהג להישפט בטענה כי הוא זכאי. בית המשפט המחוזי העדיף את גרסת הנהג וקבע שלא הפריע באופן כלשהו לתנועה. בעקבות ביטול פסק הדין, עתר התובע לבית משפט לתביעות קטנות באשדוד ודרש פיצויים בגין עגמת נפש שנגרמה לו. בשבוע שעבר (יום ה') תביעתו התקבלה ונקבע כי הוא יפוצה בסך של 2,500 שקלים.

 

בחודש יוני 2011 קיבל התובע דו"ח חנייה, לאחר שהעמיד את רכבו ברחוב סואן באשקלון, בכניסה למרכז מסחרי, באופן המפריע לתנועה. התובע הגיש בקשה להישפט בגין הדו"ח, בטענה כי הוא זכאי, מאחר ובמקום לא הופיע תמרור או סימן שאסור לחנות, וכי החנייה לא היוותה שום הפרעה לתנועה.

 

העירייה טענה מנגד כי מדובר בחנייה עמוסה מאד, בכניסה צרה למרכז מסחרי הומה אדם, קרוב לקופת חולים. לטענתה, הפקחים מכירים היטב את האזור, ולמודי ניסיון בנוגע לחסימת הרחוב, על כן הם מחלקים דוחות על פי חוק העזר העירוני, על מנת למנוע את המטרד.

 

התובע נשפט בבית המשפט לעניינים מקומיים באשקלון, ונגזר דינו לשלם קנס בסך 400 שקלים. אולם הוא לא השלים עם פסק הדין, והגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

 

בעת הערעור חזר על הטענה כי לא חנה באופן שהפריע לתנועה, ואף הציג תמונות של המקום, מהן עלה כי לא היתה בחנייה משום הפרעה, מאחר והרכב לא חסם את הכניסה לתוך אזור החנייה הצמוד למרכז המסחרי.

 

בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור, וקבע כי התובע חנה במקום המותר לחנייה, ובמקום שלא הוצב בו תמרור האוסר על כך. עוד ציין כי העבירה בגינה הורשע, מהווה הוראה בחוק העזר המנוסחת בצורה עמומה ורחבה ביותר, מכיוון שבסיטואציות מסוימות, החנייה באזור אכן מקשה על יציאת וכניסת רכבים אל אזור החנייה, אולם פסק על סמך התמונות, כי רכבו של התובע, לא חסם את הפתח.

 

בנסיבות אלה ביטל בית המשפט המחוזי את הפסק דין וזיכה את התובע מהעבירה בגינה הורשע. על כן עתר התובע לבית משפט לתביעות קטנות באשדוד, ודרש לקבל פיצויים והחזר הוצאות מעיריית אשקלון בגין עגמת הנפש שנגרמה לו, ואף ציין כי הוא מתקיים מקצבת נכות, ומצבו הכלכלי קשה מאד.

 

העירייה טענה כי יש לדחות את התביעה על הסף, מאחר והיא פעלה בעניין זה, תוך מילוי תפקידה השלטוני, ולא מתוך כוונה לגרום לתובע נזק כלשהו.

 

עיריית אשקלון תפצה את התובע בסך של 2,500 שקלים

 

בית המשפט הגיע למסקנה כי בין הצדדים נפלה מחלוקת בנוגע לאופן בו יש לפרש את חוק העזר העירוני, בעוד שהעירייה סברה כי התובע הפריע לתנועה באופן בו החנה את רכבו, התובע סבר כי הוא לא ביצע כל עבירה.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום דוחות תנועה

 

עוד נקבע כי העירייה לא התרשלה בהגשת כתב האישום, עקב הניסוח העמום של הוראת חוק העזר, אולם מסכת ההתדיינות הממושכת הסבה לתובע מתח נפשי רב, על כן הוא זכאי לפיצויים. בסופו של דבר התביעה התקבלה באופן חלקי, ונקבע כי עיריית אשקלון תשלם לתובע סך של 2,000 שקלים בגין עגמת נפש, בצירוף הוצאות משפט בסך של 500 שקלים.

 

ת"ק 18666-03-14