בית משפט השלום בבאר גזר בשבוע שעבר (יום ג') 15 חודשי מאסר בפועל על צעיר כבן 24 לאחר שהגיע לבית הוריו כשהוא שיכור, ופצע את אחיו בדקירה.


לפי כתב האישום, הגיע הנאשם ביוני האחרון לבית הוריו לאחר חצות, כשהוא שתוי. הוא ביקש להיכנס אך אמו אשר חששה מפניו סירבה להכניסו הביתה. בעוד הצעיר מתווכח עם אמו, התערב אחיו הצעיר ודרש מהנאשם לעזוב את המקום. אולם, הנאשם לא התכוון כלל לוותר, ובמקום לעזוב את המקום הוא תקף את אחיו ודקר אותו בכתפו באמצעות שבר בקבוק זכוכית שאחז בידו.


כתוצאה מהדקירה, נגרם לאח חתך בכתף ימין, והוא נזקק לטיפול רפואי.


לאור גילו הצעיר של הנאשם, נערך תסקיר שירות מבחן בעניינו. מהתסקיר עלה כי מדובר בצעיר בעל נסיבות חיים לא פשוטות, כאשר הוריו אינם עובדים ומתקיימים מקצבאות, ואחיו הגדול נפטר ממחלת הסרטן. עוד עלה מדברי הנאשם כי הוא סבל רבות מאלימות שהפגין כלפיו אביו, לאורך שנים, וכן כי אמו לא הגנה עליו מאחר ומדובר באישה חלשה, אשר מתקשה אפילו במטלות היומיום.

 

כל אחד מבני המשפחה ניסה להתאבד בעקבות המעבר לדרום הארץ 


עוד לדבריו, לאחר שנפגע אביו בתאונת דרכים ונאלץ לעזוב את עבודתו עקב בעיות נפשיות שפיתח בגינה, נאלץ הנאשם לעזוב את הלימודים ולשמש כמפרנס המשפחה, כאשר הוריו ושלושת אחיו תלויים בו. משבר נוסף שאירע בחייו של הצעיר היה מעבר המשפחה מצפון הארץ לדרומה בעקבות סכסוך על ירושה במשפחה. לטענתו, בעקבות השינוי הקיצוני בחייהם, כל המשפחה עברה משבר עצום, אשר נתן את ביטויו בניסיון התאבדות אישי מצד כל בן משפחה בנפרד.


לאור כל זאת, החל הנאשם להשתמש בסמים קלים על מנת להפיג את הכאב, אך לדבריו לא עשה שימוש יתר ולא השתמש בסמים קשים יותר. על מנת לנחם את עצמו העדיף את השימוש באלכוהול, אשר לדבריו הוביל אותו למצבו הנוכחי, ולתקיפה של אחיו.


לאחר בחינת הנאשם הן מהבחינה הנפשית והן מבחינת מסוכנותו, המליץ לבסוף שירות המבחן להטיל עליו עונש מאסר אשר ירתיע אותו מביצוע העבירות בעתיד, כאשר הוא יקבל טיפול משקם בין כותלי בית הסוהר אשר יסייעו לו לעמוד על רגליו לאחר שחרורו.


מנגד, טען בא כוחו כי הנאשם יוכל להשתקם טוב יותר מחוץ לבית הסוהר ולא מאחורי סורג ובריח. כמו כן, אמו ואחיו העידו לטובתו, וטענו כי הם סולחים לו על מעשיו, כי מדובר באדם טוב אשר סטה מדרך הישר בעקבות שימוש מסיבי באלכוהול וכי יש באפשרותו להשתקם אם רק תינתן לו ההזדמנות.


לאחר שמיעת הטענות והעדויות מטעם הצדדים, קבע בית המשפט כי מדובר בעבירת אלימות קשה, המחריפה לנוכח העובדה כי מדובר בתקיפת אח צעיר עד כדי פציעתו. דבר זה מלמד, לפי בית המשפט, על חוסר יכולתו של הנאשם לרסן עצמו אפילו אל מול משפחתו הקרובה, לא כל שכן אל מול אדם זר.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


במקרה זה, לא רק שלא הגן על אחיו הצעיר או ניסה לסייע לו במעבר הקשה איתו מתמודדים כל בני המשפחה, אלא שבחר להקשות על משפחתו, להגיע שיכור לבית הוריו בשעה מאוחרת ולתקוף את אחיו בשבר זכוכית אשר היה יכול לגרום לנזק חמור הרבה יותר.


לאור כל זאת, ותוך התחשבות בעברו הפלילי של הנאשם אשר כלל גם תקיפה כלפי אביו, שכנו וקורבנות נוספים, קיבל בית המשפט את המלצת שירות המבחן וגזר עליו 15 חודשי מאסר בפועל, ו- 18 חודשי מאסר על תנאי.


ת"פ 46974-06-14