שני חברים רכשו חבילת נופש למינכן, על מנת לצפות במשחק כדורגל, במסגרת ליגת האלופות. החבילה כללה כרטיסי טיסה, אירוח במלון וכרטיסים למשחק, אולם כאשר הגיעו החברים לקופות האצטדיון, נעצרו לחקירה על ידי משטרת מינכן בחשד לזיוף הכרטיסים, ובסופו של דבר נאלצו לשבת במקומות טובים פחות, מאלה שהזמינו.

 

השניים הגישו תביעה נגד משרד הנסיעות שבאמצעותו רכשו את חבילת הנופש, ודרשו פיצויים בגין עגמת נפש שנגרמה להם. בית משפט לתביעות קטנות בחיפה קיבל את התביעה בשבוע שעבר (יום ד') וחייב את הנתבעת לשלם לכל אחד מהתובעים סך של 1,000 שקלים.

 

בסוף שנת 2013 תכננו התובעים לצפות במשחק ליגת האלופות בין הקבוצה המארחת "באיירן מינכן" לבין הקבוצה האורחת "מנצ'סטר סיטי". לשם כך רכשו במשרד נסיעות בארץ חבילת נופש, שכללה כרטיס טיסה הלוך חזור, לינה למשך שלושה לילות במלון על בסיס חצי פנסיון, וכרטיס ישיבה במשחק בשורות הקרובות למגרש.

 

לטענת התובעים הכרטיסים המתינו להם במלון בלילה שקדם למשחק, וכאשר הגיעו לאצטדיון במינכן, הם היו אמורים להיכנס באמצעות הברקוד שעל גבי הכרטיסים, אולם ניסיון הכניסה לא צלח.

 

על מנת לברר את התקלה, ניגשו התובעים לדלפק השירות במגרש, אך אז הורו להם הנציגים להמתין לשוטרים, בחשד שמדובר בכרטיסים גנובים. תוך דקות ספורות השניים נלקחו על ידי השוטרים הגרמנים לחקירה בתחנת המשטרה במרתפי האצטדיון.

 

בדרך נאמר לתובעים כי בעל הכרטיסים התריע על גניבתם, ולכן מספר הברקוד נחסם, ואף נטען כי הכרטיסים נמכרו באתר E – BAY. השניים נחקרו בחדרים נפרדים, ושוחררו כעבור שעה וחצי, לאחר שהשוטרים השתכנעו כי הם רכשו את הכרטיסים באמצעות סוכנות נסיעות בישראל, ואין להם כל קשר לפרשת הגניבה.

 

בהיותם אוהדי הקבוצה המארחת, אגודת באיירן דאגה להם לשני כרטיסים אחרים. אולם לטענת התובעים, הכרטיסים החלופיים היו במקומות הגבוהים ביותר באצטדיון, בעוד שהם רכשו כרטיסים קרובים למגרש, ונאלצו בסופו של דבר לצפות במשחק ממרחק.

 

עוד הוסיפו כי בעת שחזרו לארץ, חברת הנסיעות התייחסה אליהם בצורה מזלזלת ומבישה, ולאחר התכתבות ממושכת, היא הציעה להם פיצוי בסך של 200 יורו לכל אחד. התובעים סירבו להצעה, ודרשו לקבל סך של 8,000 שקלים, בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.

 

הנתבעת טענה מנגד כי היא משמשת כמתווכת בלבד בין ספקי השירותים, והיא רכשה כדין את הכרטיסים מספק אירופאי, ולא קיבלה שום התראה כי הם גנובים, או הועמדו למכירה באתר אינטרנט. כמו כן, הספק טען כי הוא פעל בצורה תקינה, והכחיש כי היתה כל בעיה עם הכרטיסים.

 

עוד ציינה הנתבעת כי היא מפעילה קו חירום ללקוחותיה הפועל 24 שעות ביממה, על מנת לתת מענה בעת שהותם בחו"ל, אך התובעים לא פנו אליה בזמן אמת, ולכן אין היא אחראית לנזק שנגרם להם.

 

הפיצוי שהציעה הסוכנות סביר ביחס לעגמת הנפש שנגרמה לתובעים

 

השופט קיבל את גרסת התובעים בדבר התקלה שנגרמה להם בכניסה לאצטדיון, ואף קיבל את טענת הסוכנות כי לא היה ידוע לה על בעיה עם הכרטיסים, אולם קבע כי היא האחראית המלאה על פי החוק, למכור ללקוחותיה כרטיסים תקינים.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בסופו של דבר קבע השופט כי הפיצוי שהוצע על ידי הנתבעת הינו סביר, ועל כן חייב אותה לשלם לכל אחד מהתובעים סך של 1,000 שקלים, בגין עגמת הנפש שנגרמה להם במהלך הנופש. בצירוף הוצאות משפט בסך של 250 שקלים.

 

ת"ק 35441-03-14