הנהלת בית ספר למשחק בתל אביב הגישה תביעה על סכום קצוב בלשכת ההוצאה לפועל נגד סטודנט, בגין שכר לימוד לשנת 2013. מנגד טען הסטודנט כי לאחר שהשתתף בשיעור ניסיון, הוא התחרט והודיע על ביטול הרשמתו. בית משפט השלום בתל אביב - יפו קיבל בשבוע שעבר (יום א') את התביעה, וחייב את הנתבע לשלם שכר לימוד מלא בסך של 8,850 שקלים.

 

מנהלת בית הספר טענה כי הנתבע חתם על הסכם התחייבות לתשלום שכר הלימוד. הוא החל בלימודים, אך פרש מבלי להודיע על הפסקתו. לטענתה, על פי ההסכם, הסטודנט התחייב לשלם שכר מלא, גם אם לא ישלים את הלימודים, מאחר ומספר הכיתות והסטודנטים תוקצבו מראש על ידיה.

 

עוד הוסיפה כי הנתבע זומן לשיעור היכרות ללא תשלום, בחודש ינואר 2013. לאחר השתתפותו בשיעור, הוא נפגש לשיחה אישית עם המנהלת בפועל, על מנת לבדוק את התאמתו ללימודים, ואמר כי הוא ישמח להירשם לקורס. בתום הפגישה הנתבע חתם על ההתחייבות, אחרי שקרא בעיון ואישר באוזניה כי הכל ברור לו, ומסר פרטי כרטיס אשראי לתשלום שכר הלימוד.

 

לאחר ההרשמה הנתבע השתתף ביום מפגש הכולל שני שיעורים רצופים כסטודנט מן המניין, וכעבור שבוע השתתף בשני מפגשים נוספים. אולם מאחר ועסקת האשראי נכשלה, המנהלת התקשרה אליו ביוזמתה, ואז הודיע לה לראשונה כי עזב את הלימודים.

 

מנגד טען הנתבע כי במהלך חודש פברואר 2013 הוא נרשם לסדנת משחק, אך כאשר הגיע לשיעור ניסיון התברר לו כי מדובר בקבוצה גדולה מדי, אשר תמנע ממנו את התפתחותו האישית כשחקן, ואף אחד המורים כבר לימד אותו בבית ספר אחר. על כן בתום השיעור הודיע להנהלה על רצונו לפרוש. עוד טען כי הוא סובל מהפרעות קשב וריכוז, ולכן ביקש שיקריאו לו את החוזה, טרם חתם עליו, וסבר כי התשלום הוא לפי שיעור ולא עבור שנה.

 

במהלך החקירה הנגדית הודה הנתבע כי לאחר ההרשמה ניתנה הוראת סירוב מחברת האשראי לעסקה, אולם הוא התייצב בכל זאת למפגשים, כי חשב שמדובר בשיעור ניסיון, אך אז התרשם מרמת הלימודים הנמוכה ומחוסר המקצועיות של המורים, לכן הודיע להנהלה בחודש מרץ 2013, כי אינו מתכוון להשתתף בלימודים.

 

לא סביר שהנהלת בית הספר הותירה להשתתף במספר שיעורי ניסיון ללא תשלום

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע בית המשפט כי הנתבע חתם על הסכם התחייבות לתשלום שכר הלימוד, מסר פרטי כרטיס אשראי, ונכח לפחות בשני שיעורים. עוד התרשם כי גרסתו של הנתבע, לפיה הנהלת בית הספר התירה לו להשתתף בשני שיעורי ניסיון בטרם יתחייב כלפיה, לא היתה סבירה, ולכן נדחתה.

 

יש לך שאלה?

פורום פסק דין הצהרתי | תביעה על סכום קצוב
פורום דיני חוזים / הסכמים

 

בנסיבות אלה קיבל בית המשפט את התביעה, וחייב את הנתבע לשלם שכר לימוד מלא עבור הקורס למשחק, בסך של 8,850 שקלים, בצירוף הוצאות משפט בסך 1,500 שקלים.

 

תא"מ 20295-09-13