אב לשלושה ילדים עוכב בביקורת הגבולות, בעקבות צו עיכוב יציאה מהארץ שהוציאה נגדו גרושתו. האב טען כי לא קיים כל חוב, וגרושתו רצתה לפגוע בו ולמנוע ממנו להגיע לפגישת עסקים חשובה בחו"ל, על כן דרש פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו. בית משפט לענייני משפחה במחוז תל אביב קיבל לאחרונה את התביעה, וחייב את הגרושה בסך של 48,450 שקלים.

 

בשנת 2004 התגרשו בני הזוג, ועל פי הסכם יחסי ממון וגירושין, התחייב האב לשלם מזונות לכל אחד משלושת ילדיו. בחודש יוני 2012 עברו שתי הבנות להתגורר עם אביהן, והוא הגיש תביעה לשינוי משמורת הבנות ולביטול מזונות, עם זאת כשלושה חודשים מאוחר יותר חזרו הבנות לבית אמן והתובענות נמחקו.

 

בחודש מרץ 2013, נסע התובע לשדה תעופה, במטרה להשתתף בפגישת עסקים דחופה בניו יורק, במסגרת פרויקט נדל"ן עליו עמל למעלה משנה. הוא עדכן את ילדיו בנוגע לנסיעה, וכך נודע הדבר גם לגרושתו. ביום הטיסה, לאחר שמסר את מזוודותיו בדלפק חברת התעופה, נעצר התובע בביקורת הגבולות, ונמסר כי הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ לבקשת גרושתו בלשכת ההוצאה לפועל.

 

התובע היה בהלם מוחלט, מאחר וכלל לא היה מודע לכך שנפתח נגדו תיק בלשכת ההוצאה לפועל, ואחרי המתנה מייגעת וממושכת, נאלץ לעזוב את שדה התעופה במפח נפש אדיר.

 

במהלך מספר ימים לא הצליח לאתר את גרושתו 

 

התובע התקשר לעורכת דינו על מנת שתסייע לו לבטל את צו עיכוב היציאה, אולם היא לא הצליחה לאתר את עורך דינה של הגרושה. במקביל התובע ניסה להתקשר אל הגרושה, להבין מה פשר החוב, ולהסדיר את העניין במהירות האפשרית, אך היא לא ענתה לטלפונים וחסמה כל דרך ליצירת קשר עמה.

 

בלית ברירה נאלץ התובע להודיע ללקוחותיו בניו יורק שלא יוכל להגיע לפגישה, והגיע באיחור ניכר של חמישה ימים, לאחר שהפקיד ערבות בנקאית על סך של 400,000 שקלים. עקב כך הפרויקט ספג פגיעה משמעותית, והוא נאלץ לשלם קנס בסך של 25,000 דולר כפיצוי על הנזק שנגרם, לאור האיחור בפגישה, ואף לטענתו הפסיד עבודות עתידיות.

 

הגרושה טענה כי התובע לא שילם מזונות במשך שלושה חודשים, וחובו עמד על סך של 28,600 שקלים, לכן היתה לה זכות לפעול ולנקוט בהליכי הוצאה לפועל. עוד טענה כי הוציאה נגדו צו עיכוב יציאה, מאחר והוא שוהה רוב זמנו בחו"ל והיא לא ידעה מתי הוא אמור לשוב ארצה, על מנת שתוכל לגבות את החוב.

 

לתובע התברר כי הבקשה הוגשה בגין שלושת החודשים שהבנות שהו עמו בקיץ 2012, אולם הוא סבר כי היות שהבנות שהו עמו באותה תקופה והוא סיפק את כל צרכיהן, הוא לא היה צריך לשלם את מזונותיהן ושילם רק עבור מזונות הבן.

 

לטענתו, התיק בהוצאה לפועל נפתח בחוסר תום לב, בידיעה כי הוא אמור לטוס לפגישת עסקים חשובה, מבלי שנמסרה לו כל התראה על כך, והבקשה לצו עיכוב יציאה הוגשה רק כשלושה ימים לפני המועד המתוכנן של הנסיעה. על כן עתר לפיצוי בסך כולל של 640,900 שקלים בגין הפגיעה בשמו הטוב, ותשלום נזקים שנגרמו לו.

 

הגרושה תכננה לפגוע בתובע כך שיפסיד את פגישתו החשובה

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע בית המשפט כי לא היתה כל הצדקה להגשת בקשה לצו עיכוב, מאחר והתובע ישראלי, המגדל את ילדיו בארץ ונוהג לשהות בחו"ל לתקופות קצרות, לצורך עסקיו, ולא קיים חשש שהוא יעזוב את הארץ לצמיתות. עוד התרשם כי הגרושה רצתה לגרום נזק ותכננה לפגוע בתובע, בכך שיעוכב בנמל התעופה ויפסיד את הטיסה החשובה לניו יורק.

 

יש לך שאלה?

פורום הסדר חוב | מחיקת חובות
פורום תביעת מזונות - הערך סיכוייך!

 

בנסיבות אלה קיבל בית המשפט את התביעה לפיצויים, אולם דחה את הרכיב העיקרי בגין פגיעה בשמו הטוב, מאחר והתובע לא הצליח להוכיח כי אכן נגרם לו נזק ממשי, בשל האיחור לפגישה. על כן חויבה הגרושה בסך של 48,450 שקלים, בגין עגמת נפש וביטול טיסה ומלון, בצירוף הוצאות משפט בסך של 10,000 שקלים.

 

תמ"ש 40041-01-14